۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
دستگاه های لیزر طلا سازی

دستگاه های لیزر طلا سازی

عموما دو نوع دستگاه لیزر جهت استفاده در صنعت طلا سازی رایج است که در این مطلب به معرفی آنها می پردازیم.

دستگاه حکاکی لیزری ( دستگاه حکاکی فایبر مارکینگ )

بازار: از این دستگاه جهت حکاکی بر روی انواع مواد فلزی ، پلاستیکی ، چرمی و .. می توان استفاد نمود . در صنعت طلا سازی از این دستگاه جهت حکاکی بر روی طلا و همچنین برش ورق های نازک طلا ( تا ۸ میکرون ) استفاده می گردد.

این دستگاه ها سبک و قابل حمل هستند و توان آنها بین ۲۰ الی ۵۰ وات است .

جهت برش ورق های ضخیم فلز باید از دستگاه برش لیزر فلزات با توان بالاتر استفاده نمود.

دستگاه حکاکی لیزری فایبر مارکینگ به راحتی و بدون هیچ ابزار اضافی توانایی حکاکی برروی ورق های طلا ،نقره، تیتانیوم و غیره را دارد ولی برای اجسام مدور همانند النگو و انگشتر ، باید از یک قطعه اضافی به نام روتاری استفاده گردد.

دستگاه حکاکی لیزری به همراه روتاری قابلیت حکاکی بر روی انواع انگشتر ، النگو و گردنبند را دارا است و می توان حکاکی به رنگ تیره و یا رنگ خود فلز انجام داد.

طرح مورد نظر ابتدا باید در نرم افزار مخصوصی در کامپیوتر طراحی گردد و سپس از طریق دستگاه لیزر بر روی مواد دلخواه اجرا می گردد.

نرم افزار های گوناگونی جهت طراحی موجود است ولی یکی از بهترین نرم افزار های تخصصی نرم افزار ezcad است.

فرایند آموزش و کار با این نرم افزار ، ساده است و کاربران در طی مدت کوتاهی می توانند کار با نرم افزار و دستگاه را فرا بگیرند.

فیلم های آموزشی کار با این نرم افزار و دستگاه لیزر فایبر ماکرینگ در اینترنت نیز موجود است و افراد می توانند به صورت خود آموز نیز به فراگیری کار با این دستگاه اقدام نمایند.

8001.jpg

دستگاه جوش لیزری طلا

دستگاه دیگری که در صنعت طلا سازی بسیار استفاده می گردد دستگاه جوش لیزری است . این دستگاه قابلیت ایجاد جوش های میکروسکپی و ظریف را بدون اینکه به ناحیه اطراف جوش آسیبی وارد گردد را داراست .

همچنین به دلیل قابلیت منحصر به فرد این دستگاه در جوش های ظریف ، به غیر از صنعت طلا سازی می توان در هر صنعتی که نیاز به جوش های ظریف و کوچک دارد مانند پزشکی ، هوا فضا ، الکترونیک و حتی کارهای تعمیرات ظر یف در فروشگاه یا منزل استفاده گردد .

به دلیل دقت و ظرافت جوش ها و قطعات ریزی که نیاز به جوشکاری دارند ، در این دستگاه از دوربین بزرگ کننده و مانیتور و همچنینن لوپ های بزرگ نمایی جهت دقت بیشتر و راحتی کاربر استفاده می گردد

حداکثر توان کاری دستگاه حدود ۲۰۰ وات است و با توجه به نیاز قابل کاهش یا افزایش است.

جهت اطلاعات بیشتر و یا خرید انواع دستگاه برش لیزری و دستگاه جوش لیزری به وبسایت زیر مراجعه نمایید

https://printcnc.com

کد خبر: ۲۱۷٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha