۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
کسری ۲۳ میلیارد دلاری تراز نقدی خزانه داری ترکیه در سال ۲۰۱۹
افزایش ۹میلیاردی کسری، نسبت به سال گذشته

کسری ۲۳ میلیارد دلاری تراز نقدی خزانه داری ترکیه در سال ۲۰۱۹

طبق اعلام وزارت دارایی و خزانه داری ترکیه، کسری تراز نقدی خزانه داری ترکیه ۱۳۰.۵ میلیارد لیر ترکیه (حدود ۲۳ میلیارد دلار) را در سال ۲۰۱۹ را نشان داده است.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از آناتولی،  تراز اولیه خزانه‌داری ترکیه در سال گذشته شکاف ۶.۶ میلیارد دلاری را تجربه کرده است.

درآمدهای نقدی خزانه داری در سال گذشته ۸۹۷ میلیارد لیر ترکیه (۱۵۷.۹ میلیارد دلار) بود که نسبت به سال قبل آن ۱۶٪ افزایش داشته است.

گفتنی است که پرداخت بهره به نرخ نزدیک به ۹۸.۳ میلیارد لیر ترکیه (۱۷.۳ میلیارد دلار) رسید و هزینه ها نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش یافت و به ۱ تریلیون لیر ترکیه (۱۸۱.۳ میلیارد دلار) در سال ۲۰۱۹ رسید.

همچنین آمار نشان می دهد که نرخ مخارج غیرانتفاعی نزدیک به ۹۳۴.۶ میلیارد لیر ترکیه (۱۶۴.۵ میلیارد دلار) بوده که نشانگر شکاف ۳۷.۵ میلیارد لیری ترکیه (۶.۶ میلیارد دلار) در تراز اولیه است.

شایان ذکر است که در ۱۱ ماه نخست ۲۰۱۹، میزان مخارج دولت ترکیه ۱۵۹.۹ میلیارد دلار و میزان درآمدهای آن ۱۴۳.۳ میلیارد دلار اندازه گیری شده است.  

متوسط نرخ دلار آمریکا / لیر ترکیه حدود ۵.۶۸ در سال ۲۰۱۹ بوده،  در حالی که یک دلار در سال ۲۰۱۸ به طور متوسط برابر با ۴.۸۲ لیر ترکیه در معاملات در نظر گرفته می شده است.

در سال ۲۰۱۸، وزارت خزانه‌داری کسری نزدیک به ۷۰ میلیارد لیر ترکیه (۱۴.۶ میلیارد دلار) را در تراز نقدی به ثبت رسانده است.

.

کد خبر: ۲٬۰۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha