۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
اخذ مالیات از معاملات رمزارزی در ترکیه به زودی آغاز خواهد شد

اخذ مالیات از معاملات رمزارزی در ترکیه به زودی آغاز خواهد شد

دولت ترکیه از تدوین مقررات جدید برای دریافت مالیات از معاملات رمزارزی در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ دولت ترکیه از تدوین مقررات جدید برای دریافت مالیات از معاملات رمزارزی در این کشور خبر داد.

بر اساس مقررات جدید مالیاتی ترکیه که قرار است به زودی تصویب شود، تمامی متعاملین ارزهای دیجیتال ملزم به پرداخت ۰.۰۳ درصد حجم مالیات خواهند بود. دولت ترکیه این قانون جدید را به منزله بزرگترین تغییر در مقررات مالیاتی این کشور طی سال های اخیر دانسته است.

به نوشته خبرگزاری بلومبرگ، در صورت اجرای این قانونی جدید مالیاتی، دولت ترکیه دستکم ۳.۷ میلیارد لیر معادل ۱۱۳ میلیون دلار از این طریق درآمد خواهد داشت که قرار است تمامی این مبلغ، هزینه توسعه زیرساخت های اقتصادی به ویژه اقتصاد دیجیتال ترکیه شود.

به گفته بلومبرگ، این اقدام می تواند علاوه بر جلوگیری از تضعیف ارز ملی ترکیه در برابر ارزهای دیجیتال، تا حد زیادی نیز با تورم شکل گرفته در این کشور مقابله نماید.

لازم به ذکر است، «محمت سیمسک» وزیر دارایی ترکیه پیشتر در تاریخ ۵ زوئن اعلام کرده بود که آنکارا اجازه نخواهد داد هیچ بخش اقتصادی در ترکیه دچار فرار مالیاتی شده و همه بخش ها موظف به پرداخت مالیات خواهند بود تا از این طریق، عدالت اقتصادی ایجاد شود.

گفتنی است، لایحه اخذ مالیات از معاملات رمزارزی در حال حاضر به پارلمان ترکیه ارسال شده و با توجه به سیطره حزب عدالت توسعه در پارلمان، به نظر می رسد تصویب این لایحه تقریبا قطعی است.

کد خبر: ۲۹۱٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha