۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵
نوسازی بافت فرسوده در اولویت برنامه های دولت قرار بگیرد
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

نوسازی بافت فرسوده در اولویت برنامه های دولت قرار بگیرد

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی برای ساخت خانه باید اولویت را به احیای بافت های فرسوده داخل شهرها بدهد گفت: برنامه ساخت مسکن‌های حیاط دار پاسخگوی نیاز کشور نخواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، صدیف بدری، در رابطه با سیاست وزارت راه در خصوص ساخت خانه‌های ویلایی و حیاط دار، گفت: با توجه به اینکه در اکثر مناطق کشور زمین به مقدار کافی برای ساخت و ساز به صورت ویلایی وجود ندارد، برنامه ساخت خانه های حیاط دار پاسخگوی نیاز مسکن کشور نخواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی برای اجرای پروژه های مسکن‌سازی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی برای ساخت خانه باید اولویت را به احیای بافت های فرسوده داخل شهرها بدهد چرا که در این مناطق زیرساخت‌ها و تاسیسات زیر بنایی وجود دارد. هر چقدر وسعت خدمات افزایش پیدا کند، کیفیت خدمات نیز در این شرایط سیر نزولی به خود می‌گیرد. بنابر این بهتر است در همان مناطق بافت های فرسوده که خدمات شهری مناسبی وجود داشته، ساخت مسکن اتفاق بیافتد.

بدری با تاکید بر ضرورت نوسازی بافت‌های فرسوده و بناهای ناپایدار شهری عنوان کرد: تا زمانی که تراکم‌ها به حمل و نقل عمومی و سایر خدمات شهری لطمه‌ای وارد نکند، باید نسبت به ساخت خانه در مناطق بافت فرسوده و نوسازی بناهای ناپایدار اقدام شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: وزارت راه در اولویت‌های بعدی ساخت مسکن باید به اراضی و مناطق نردیک به محدوده شهری توجه کرده و از این مناطق برای ساخت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن استفاده کند سپس شهرهای اطراف کلانشهرها فضای بسیار مناسبی برای مهار سرریز جمعیت کلانشهرها به شمار می رود که باید مورد توجه قرار بگیرند و موضوع الحاق اراضی به شهرها و ایجاد شهرک‌های جدید به دلیل هزینه‌های زیادی که برای تامین تاسیسات زیربنایی و روبنایی نیاز دارند، باید در اولویت آخر دولت قرار بگیرند.

کد خبر: ۲۰۲٬۰۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha