۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
 توزیع موقتی و نمایشی ماسک بین کارگران
رئیس اتحادیه کارگران قراردادی انتقاد کرد

توزیع موقتی و نمایشی ماسک بین کارگران

بیات، رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی از توزیع موقت و یک مرحله‌ای ماسک در بین کارگران کارگاه‌ها انتقاد کرد و گفت: این نوع اقدام یعنی کارگر خودش ماسک را تهیه کند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، فتح الله بیات رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی اظهار کرد: ما از دولت و مسئولان وزارتخانه‌ها توقع داریم که حرف‌های خود را عملیاتی کنند و رسیدگی و نظارت بیشتری بر اجرای پروتکل های بهداشتی در محیط کار کارگران داشته باشند.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی از توزیع موقت و یک مرحله ای ماسک در بین کارگران کارگاه ها انتقاد کرد و گفت: این نوع اقدام یعنی کارگر خودش ماسک را تهیه کند.

بیات وجود محیط امن کاری را از نیازهای اساسی کارگران برشمرد و گفت: کارفرما باید کیفیت محل کار را از نظر ایمنی بالا ببرد تا کارگر بدون دغدغه کارش را انجام دهد و از طرفی اگر کارفرما برای تهیه لوازم بهداشتی مشکل دارد هم باید از دولت تقاضای کمک کند.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی درخصوص میزان همکاری ستاد مقابله با کرونا با بخش کارگری گفت: ما نمی گوییم ستاد همکاری نکرد، شاید همکاری هایی شده و ما بی اطلاع هستیم اما ما برای تهیه ماسک در بخش کارگری، خودمان از طریق تشکلات کارگری و مردمی ورود کردیم درصورتیکه وزارت بهداشت و دولت باید بیشتر به این حوزه ورود می کردند.

وی حمایت سازماندهی شده از بخش کارگری از سوی دولت را ضروری خواند و افزود: محیط های شغلی پرخطر نیازمند نظارت بیشتری هستند و این بر عهده دولت است.

بیات عنوان کرد: گویا قرار است به کارگاه ها و شرکت هایی که نیروی کار خود را اخراج نمی کنند ۱۲ میلیون تومان بابت هر نیروی کار پرداخت شود.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی بیان داشت: ما پیگیر بیمه بیکاری و حمایت از کارگران از کانال نمایندگان مجلس هستیم و هم اکنون وضعیت کارگاه های بزرگ و شناخته شده رصد می شود اما امکان رصد وضعیت و رسیدگی به کارگاه های کوچک مانند حوزه ساختمانی که نماینده ای ندارند وجود ندارد.

صادق نیت در برنامه "گفت و گوی اقتصادی" سلامت کارگران را از دو جنبه قابل اهمیت خواند و گفت: اشتغال کارگران در محیط های قبلی می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری را در آنها بیشتر کند و مراجعه مبتلایان به محیط کاری نیز می تواند منجر به انتقال بیماری شود.

رئیس سابق مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با تأکید بر ضرورت جلوگیری از انتقال بیماری در بسیاری از محیط های کاری که از این نظر به شدت خطرناکند افزود: کارفرمایان در این شرایط باید تمهیداتی را برای شاغلان در نظر بگیرند.

وی با اشاره به وجود کمیته ای برای بررسی آسیب های شغلی گفت: این کمیته مشاغل را با توجه به آسیب های آن ها طبقه بندی می کنند و بر اساس آن تسهیلات سخت و زیان آور را برای تعدادی از مشاغل قائل می شوند.

کد خبر: ۱۸٬۰۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha