۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
 ۱۵ هزار فرصت شغلی در مناطق سیل زده کشور ایجاد شد
توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره)؛

۱۵ هزار فرصت شغلی در مناطق سیل زده کشور ایجاد شد

ری - رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: ۱۵ هزار شغل توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در مناطق سیل زده کشور ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد مخبر ظهر یکشنبه در رزمایش همدلی و احسان که در حرم عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای بازسازی و رفع معضلات بنگاه‌هایی که در اثر شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند با دو بانک پارسیان و کارآفرین رایزنی شده است، اظهار داشت: بانک پارسیان با تخصیص وام ۱۵ هزار میلیارد تومان و بانک کارآفرین سه هزار میلیارد تومان با نرخ ۱۸ درصدی و یکسال تنفس به این موضوع اختصاص خواهند داد.

مخبر با اشاره به اینکه ۶۰ هزار طرح کوچک کاری زود بازده با ۱۸۰ هزار شغل برای آسیب دیدگان از کرونا در ۱۱۰ هزار روستا و ۲۲۸ شهرستان در کشور ساماندهی شده است، افزود: شش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) سرمایه گذاری و اختصاص داده شد و ۱۵ هزار شغل نیز از سوی ستاد در مناطق سیل زده ایجاد شده است.

وی بیان داشت: به گفته وزارت بهداشت راه اندازی سامانه ۴۰۳۰ در زمینه کرونا موجب کاهش ۸۰ درصدی مراجعات به بیمارستان‌ها شده، همچنین در ابتدای شیوع ویروس کرونا روزانه ۷۵۰ هزار تماس و در حال حاضر ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تماس گرفته شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) از تخصیص یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در مرحله اول رزمایش همدلی مومنانه از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: ظرفیت تولید چهار میلیون ماسک ایجاد و ماسک‌های تولید شده تحویل وزارت بهداشت و درمان شده است.

مخبر به تهیه بسته‌های غذایی و بهداشتی میان نیازمندان آسیب دیده از کرونا نیز اشاره کرد و افزود: دو میلیون بسته غذایی و بهداشتی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان در ۳۱ استان توزیع می‌شود که در این راستا یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه برای تأمین بسته‌های غذایی و بهداشتی تخصیص یافته است.

کد خبر: ۱۷٬۴۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha