۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
امکان صادرات تکنولوژی تولید کاشی و سرامیک به خارج از کشور فراهم است
رئیس انجمن کاشی و سرامیک کشور:

امکان صادرات تکنولوژی تولید کاشی و سرامیک به خارج از کشور فراهم است

یزد- رئیس انجمن کاشی و سرامیک کشور و از فعالان این صنعت در یزد گفت: امکان صادرات تکنولوژی تولید کاشی و سرامیک از استان به خارج از کشور فراهم است.

به گزارش خبرنگار بازار، مرتضی صفدری زاده، شنبه شب در دیدار فعالان اقتصادی شامل صنعتگران، بهره برداران معدنی، اصناف و فعالان حوزه دانش بنیان با وزیر صمت در استانداری یزد، صنعت کاشی و سرامیک را از صنایع شاخصی نام برد که توانسته است شاخص بهره وری بالایی را به خود اختصاص دهد به نحوی که استان یزد بیش از ۵۰ درصد از تولیدات و محصولات کاشی و سرامیک کشور را دارد.

وی همچنین به ظرفیت استان در حوزه بومی سازی تکنولوژی تولید کاشی و سرامیک با طراحی و ساخت ماشین آلات این صنعت اشاره کرد و افزود: این بومی سازی حاصل تلاش ۴۰ ساله مردم یزد برای پرداختن صحیح به موضوع صنعت سرامیک است و در آینده نه چندان دور این تکنولوژی به کشور آذربایجان صادر می شود و به عنوان سومین کشور دارای تکنولوژی تولید کاشی و سرامیک در کشور محسوب می شویم.

کاشی و سرامیک ایران به ۵۲ کشور جهان صادر می شود

صفدری زاده بیان کرد: ایران پنجمین صادر کننده کاشی و سرامیک در دنیا با صادرات این محصولات به ۵۲ کشور است و درک کردن این واقعیت ها برای سیاست گذاران و رؤسای دستگاه های اجرایی و تصمیم گیرندگان صنعت جای تامل دارد تا به توسعه بازارهای صادراتی توجه ویژه و اهتمام بورزند.

وی از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست فرهنگ صنعتی شدن یزد را به عنوان الگویی خوب در کشور به سایر استان ها معرفی کنند.

صفدری زاده افزود: اگر سیر تاریخی از صنعتی شدن استان یزد را مدون کنند که به رغم محدودیت های طبیعی از جمله کمبود آب به این موفقیت ها دست یافته است، می تواند در صنعت کشور ایجاد تحول کند.

بهانه گیری‌ها در زمینه توسعه صنعت کاشی آب به آسیاب دشمن ریختن است

رئیس انجمن کاشی و سرامیک کشور به دیدگاه برخی از مسئولان دستگاه های اجرایی و نمایندگان استان به توسعه صنعتی یزد به دلایل مختلف انتقاد کرد و افزود: این اقدامات و بهانه گیری ها آب به آسیاب دشمن ریختن است و اگر اعتقاد به توسعه صنعتی استان یزد وجود ندارد به صنعتگران و متقاضیان سرمایه گذاری ماموریت داده شود که در شهرهای دیگر سرمایه گذاران کنند.

وی همچنین به ضعف در دیپلماسی خارجی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر هم فرصت های خوبی برای توسعه صادراتی وجود دارد اما بهره برداری لازم از آنها صورت نمی گیرد و در این میان صنعتگر بیشترین رنج را بر دوش می کشد.

صفدری زاده گفت: ضعف در فضای کسب و کار به دلیل ناسازگاری و ناهمگونی دستگاه های اجرایی است که صنعتگر را رنج می دهد و هماهنگی در فعالیت های اقتصادی و فضای کسب و کار باید افزایش یابد تا شرایط بهتری را برای این صنعت شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۷۲٬۹۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha