۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۳
کاهش ارزش پول ملی انگلیس

کاهش ارزش پول ملی انگلیس

در پی افزایش نگرانی‌ها از وضعیت اقتصادی، ارزش برابری پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا، به کم‌ترین میزان در دو و نیم سال اخیر رسیده است.

به گزارش بازار، افزایش شدید بهای انرژی در انگلیس که در پی تحریم نفت و گاز روسیه از جانب دولت‌های غربی از جمله انگلیس پدید آمد، موجب نگرانی صاحبان مشاغل و مصرف کنندگان شده است و ارزش برابری پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا صبح امروز به ۱.۱۵۶۵ دلار رسید که از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا در ماه مارس ۲۰۲۰ تا کنون سابقه نداشته است. کاهش ارزش پول ملی انگلیس

گاردین در این باره نوشت: ماه گذشته میلادی، پوند انگلیس، بدترین شرایط را در برابر دلار آمریکا، از اکتبر سال ۲۰۱۶ تاکنون داشت.

به نوشته گاردین، در هراس از فرو رفتن اقتصاد انگلیس در رکود، ارزش پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا در ماه اوت، ۴.۵ درصد کم شد و با توجه به این که بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده است بهره بانکی را باز هم افزایش خواهد داد، قدرت دلار آمریکا رو به افزایش خواهد بود.

این روزنامه به نقل از نعیم اسلم (Naeem Aslam)، کارشناس موسسه آواترید (Avatrade) نوشت: نگرانی‌ها درباره بحران هزینه‌های زندگی در انگلیس، پوند انگلیس را در برابر دلار، به شدت تضعیف کرده است.

کد خبر: ۱۷۲٬۴۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha