۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
امضای تفاهم‌نامه برای تولید مشترک خودرو اقتصادی

امضای تفاهم‌نامه برای تولید مشترک خودرو اقتصادی

همزمان با برپایی نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، تفاهم‌نامه همکاری تولید مشترک خودرو اقتصادی توسط ایران‌خودرو و سایپا به امضای مدیران عامل دو شرکت رسید.

به گزارش بازار به نقل از ایران خودرو، این تفاهم‌نامه در راستای تحقق شعار سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین»، تحقق فرمان هشت ماده‌ای رئیس جمهوری و سیاست‌های وزارت صمت در استفاده از ظرفیت‌های موجود با هدف تقویت شاخص‌های بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و مقیاس تولید و همچنین در راستای سیاست‌های دو شرکت خودروساز مبنی بر تولید اقتصادی و باکیفیت در جهت تأمین نیازها و رضایت مشتریان به‌ویژه اقشار متوسط و پایین و همچنین صادرات، به امضای مدیران عامل ایران‌خودرو و سایپا رسید.

همکاری مشترک و همه جانبه با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طرفین و حمایت‌های وزارت صمت در اختصاص یکی از واحدهای موجود و یا ایجاد یک واحد مشترک با تمام امکانات و زیرساخت‌های به‌روز برای تولید مشترک موضوع اصلی این تفاهم نامه است.

همچنین انجام مطالعه و طراحی محصول، ساخت نمونه و اخذ تأییدیه‌های لازم، ایجاد خطوط تولید و امکانات و تجهیزات مورد نیاز، تعریف الگوی به روز برای فروش و خدمات پس از فروش از مفاد تفاهم شده در این نامه همکاری است.

براساس این گزارش؛ درخصوص ساختار همکاری و سهامداری، طرفین متعهد شدند تا مراحل قانونی لازم برای ایجاد و ثبت یک شرکت تجاری مشترک و با سهام مساوی برای اجرای این تفاهم نامه را طی کنند.

کد خبر: ۱۷۰٬۷۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha