۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
بورسی‌ها اولین گروه ملزم برای پیوستن به سامانه مودیان
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد

بورسی‌ها اولین گروه ملزم برای پیوستن به سامانه مودیان

منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: در گام اول شرکت‌های بورسی از ابتدای آبان امسال ملزم به صدور صورت حساب الکترونیکی و ارسال یک نسخه از آن به سازمان امور مالیاتی هستند.

به گزارش بازار، داوود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با دریافت مجوز از شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان به تدریج اجرایی می‌شود. از زمانی ابلاغ مصوبه به سازمان امور مالیاتی کشور موظف به تشکیل کارپوشه برای همه مودیان مالیاتی هستیم.

معاون وزیر اقتصاد می‌گوید: این کارپوشه‌ها به صورتی است که افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند صورت حساب‌های صادرشده و یا صورت حساب‌هایی که صادر می‌کنند را در آن مشاهده کنند. در گام اول شرکت‌های بورسی از ابتدای آبان امسال ملزم به صدور صورت حساب الکترونیکی و ارسال یک نسخه از آن به سازمان امور مالیاتی هستند.

منظور گفت: از اول دی امسال نیز اشخاص حقوقی و شرکت‌های دولتی باید صورت حساب الکترونیکی صادر کنند. این روند تا اول دی ۱۴۰۲ با الزام صدور صورت حساب الکترونیکی توسط مشاغل کوچک و اصناف ادامه خواهد داشت.

به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی کشور؛ با توجه به گستردگی صنوف یک سال و ۴ ماه برای اصناف فرصت داریم؛ باید برای آن‌ها بسترهای اجرایی را فراهم کرده و دستگاه‌های مناسبی که صورت حساب‌های الکترونیکی صادر می‌کنند را فراهم کنیم. با اعلام فراخوان‌ها به صورت مرحله‌ای به هر گروه، آن گروه شغلی ملزم به صدور صورت حساب الکترونیکی در سامانه مودیان می‌شود. این ترتیبات بر اساس آمادگی فعالان اقتصادی تنظیم شده است.

کد خبر: ۱۷۰٬۷۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha