۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
۱۰ مورد از مزایای مهاجرت تحصیلی سوئد برای دانشجویان ایرانی

۱۰ مورد از مزایای مهاجرت تحصیلی سوئد برای دانشجویان ایرانی

مهاجرت به اروپا، به دلیل کیفیت بالای زندگی و سیستم آموزشی از محبوبیت بالایی برخوردار است.

مزایای تحصیل در سوئد

بازار; گروه اقتصاد دیجیتال: مهاجرت به اروپا، به دلیل کیفیت بالای زندگی و سیستم آموزشی از محبوبیت بالایی برخوردار است. شاید اگر قرار باشد لیستی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی خود را یادداشت کنید، سوئد جز اولویت های اولتان نباشند ما در اینجا ده دلیل را بیان می کنیم که با مطالعه آن ها سوئد به یکی از محبوب ترین گزینه ها در لیست شما تبدیل می شود. با ما همراه باشید تا از مزایای هیجان انگیز مهاجرت تحصیلی سوئد آگاه شوید.

۱۰ مزیت مهاجرت تحصیلی سوئد

سوئد با دانشگاه های برتر و سبک زندگی عالی یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت تحصیلی است. با مطالعه موارد زیر دلایل محبوبیت مهاجرت تحصیلی سوئد را درک خواهید کرد.

تنوع برنامه های تحصیلی و امکان تحصیل رایگان

سوئد با ۳۸ دانشگاه و مؤسسه اصلی که برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی ارائه می دهند، یکی از بهترین کشورهای اروپایی از نظر تنوع برنامه های تحصیلی است. دانشجویان می توانند از میان حدود ۱۶۰۰ برنامه تحصیلی و رشته انتخاب کنند. مهاجرت تحصیلی سوئد برای دانشجویان عضو اتحادیه اروپا رایگان است. در سوئد هم چنین برای تحصیل رایگان دانشجویان خارج از اتحادیه هم بر اساس شایستگی های دانشجو بورسیه های مختلفی در نظر گرفته شده است.

سیستم آموزشی باکیفیت

سیستم آموزشی سوئد یکی از بهترین ها در جهان است. موسسه کارولینسکا، سوئد را بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهان در سال ۲۰۲۱ در فهرست ۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار داده است. سوئد در برنامه های کارشناسی ارشد در ریاضیات، مهندسی مکانیک، پزشکی، فیزیک، مهندسی نرم افزار، برنامه ریزی شهری و علوم سیاسی از برترین کشور های جهان به شمار می رود. سیستم تحصیلی این کشور بر یادگیری فردی تأکید دارد و به جای نمرات، بر علایق تحصیلی دانشجو تمرکز دارد. تاکید بر عملکرد تیمی و مبتکرانه یکی از دلایل تمایز سیستم آموزشی این کشور است. مشارکت فعال در سمینار ها و بحث ‌ها و نیز مشارکت نظرات و ایده ‌ها، به دانشجویان کمک می ‌کند تا مهارت ‌های آکادمیک را توسعه دهند و مهارت‌های مورد نیاز برای ایجاد یک حرفه بین‌المللی بیاموزند.

کشور نوآور

سوئد خانه دانشگاه هایی است که قدمت آنها به قرن پانزدهم باز می گردد. اختراعات مدرن مانند ماوس کامپیوتر، ضربان ساز، بلوتوث، تجهیزات دیالیز و برنامه های کاربردی اینترنتی مانند اسکایپ و اسپاتیفای نتیجه برتری علمی و پژوهشی دانشگاه های سوئد است. سوئد دارای سازمان های چندملیتی متعددی است که در نوآوری و فناوری پیشرو هستند. به عنوان مثال، شرکت های معروف اریکسون، ولوو، الکترولوکس، اسکانیا، ساندویک و ایکیا در سوئد شروع به کار کرده اند. به علاوه، موسسات دانشگاهی این کشور از خلاقیت و نوآوری حمایت می کنند.

۱۰ مورد از مزایای مهاجرت تحصیلی سوئد برای دانشجویان ایرانی

۱۰ مورد از مزایای مهاجرت تحصیلی سوئد برای دانشجویان ایرانی

زندگی دانشجویی شاد و پر رونق

زندگی دانشجویی در سوئد از حال و هوای خاصی برخوردار است. دانشجویان در اوپسالا و لوند که پر جمعیت ترین شهر های دانشجویی هستند، رویداد های دانشجویی متنوعی برگزار می کنند. در این رویداد ها دانشجویان بین المللی فرصتی برای ملاقات و معاشرت با دانشجویان از سراسر جهان پیدا می کنند. تعامل با دانشجویان روحیه تحصیل در یک کشور خارجی را بهبود می بخشد.

امکان کار در حین تحصیل و پس از فارغ التحصیلی

بازار کار سوئد بسیار رقابتی است. صنایع عمده در سوئد شامل مخابرات، داروسازی، خودرو، تجهیزات دقیق، کالا های خانگی و آهن و فولاد است. برنامه کار سوئد ۴۰ ساعت در هفته و به صورت انعطاف پذیر تنظیم شده است تا مردم بتوانند بین کار و زندگی روزمره تعادل برقرار کنند. هم چنین فرصت های شغلی پاره وقت در زمینه های مختلف برای دانشجویان مهاجر وجود دارد که یکی از مزیت های بزرگ مهاجرت تحصیلی سوئد محسوب می شود. علاوه براین، شرکت های مختلف دوره های کارورزی برگزار می کنند و برخی از آن ها به ازای شرکت در این دوره ها به دانشجویان دستمزد خوبی پرداخت می کنند. هم چنین پس از اتمام تحصیلات خود می توانید به مدت شش ماه در سوئد بمانید و به دنبال کار باشید، در صورت یافتن شغل می توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید.

بورسیه های تحصیلی

اگر رزومه تحصیلی مناسبی دارید و سوال شما این است که چگونه بورسیه تحصیلی بگیرم، در پاسخ باید بگوییم که اگر سوئد را به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی خود انتخاب کنید، در صورت داشتن شایستگی شانس بالایی برای دریافت بورسیه دارید. ۳۸ دانشگاه ۲۹ بورس تحصیلی، ۹ بورسیه دیگر و کمک هزینه در سوئد برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است. همه دانشگاه ها دارای طرح های وام و بورسیه های تحصیلی خاص کشور برای دانشجویان بین المللی هستند. بورسیه های کشوری ۵۰ تا ۷۵ درصد از هزینه تحصیل را پوشش می دهند. دانشجویان به محض تکمیل درخواست پذیرش در دانشگاه می توانند با دریافت مشاوره تحصیلی برای اخذ بورسیه اقدام کنند. بنابراین ارزیابی بورسیه ها همراه با مراحل پذیرش انجام می شود.

۱۰ مورد از مزایای مهاجرت تحصیلی سوئد برای دانشجویان ایرانی

کیفیت بالای زندگی

سوئد مکانی امن برای زندگی است و آمار جرم جنایت بسیار پایینی دارد. تعطیلات پنج هفته ای در طول سال در کنار مرخصی ۴۸۰ روزه برای والدین به مناسبت تولد هر فرزند از مزایای سبک زندگی در این کشور است. این کشور همچنین از نظر برابری جنسیتی جز ده کشور برتر جهان است. علاوه بر این ، در این کشور بیمه های درمانی با پوشش مناسب به تمام شهروندان و دانشجویان بین المللی خدمات ارائه می دهند.

کار و تحصیل بدون مانع زبان

یکی از دلایل بزرگ ایرانی ها برای مهاجرت تحصیلی سوئد عدم وجود مشکل مکالمه به زبان انگلیسی در این کشور است. در حالی که زبان رسمی سوئد زبان سوئدی است، زبان انگلیسی به عنوان دومین زبان رسمی این کشور شناخته شده است. اغلب مردم سوئد توانایی مکالمه به دو زبان را دارند و با تسلط بر زبان انگلیسی مشکلی برای کار و تحصیل در سوئد احساس نمی شود. علاوه براین نه تنها یادگیری زبان رسمی این کشور اجباری نیست بلکه سوئد موقعیت عالی برای یادگیری و توسعه مهارت های زبان انگلیسی شما ارائه می دهد.

سیستم حمل و نقل عمومی یکپارچه

کشور سوئد دارای یکی از برترین سیستم های حمل و نقل عمومی در جهان است. سیستم حمل و نقل عمومی کاملا یکپارچه در این کشور بسیار ارزان، ایمن و سریع است. با استفاده از مترو، قطار شهری و اتوبوس بخشی از هزینه های مهاجرت تحصیلی سوئد که مختص به رفت و آمد است کاهش می یابد.

۱۰ مورد از مزایای مهاجرت تحصیلی سوئد برای دانشجویان ایرانی

۱۰ مورد از مزایای مهاجرت تحصیلی سوئد برای دانشجویان ایرانی

هوای پاک و طبیعت زیبا

یکی از بزرگ ترین مزیت های مهاجرت تحصیلی سوئد عدم آلودگی هوا است. سوئد به عنوان پایدار ترین کشور جهان با مدیریت پسماند های صنعتی و ریز آلاینده ها یکی از پاک ترین هوا های جهان را دارد. از نظر دمای هوا هم برخلاف تصورات عموم، هوای سوئد در بیشتر تایم های سال کاملا معتدل و متبوع است. چون سوئد کشوری چهار فصل است آب و هوا در مناطق مختلف آن متفاوت است و ممکن است زمستان ها در برخی از مناطق بسیار سرد باشد اما در مجموع در پایتخت و بیشتر شهر های سوئد هوا معتدل است.

سخن آخر

سوئد به عنوان مقصدی برای آموزش عالی و مقرون به صرفه برای دانشجویان بین المللی در حال محبوب شدن است. تحصیل با کیفیت و ارزان قیمت، برنامه بورسیه تحصیلی متنوع، کیفیت بالای زندگی و عدم مشکل مکالمه به زبان انگلیسی مهم ترین دلایل برای مهاجرت تحصیلی سوئد است.

کد خبر: ۱۶۳٬۹۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha