۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
۴ سد کردستان سرریز شد
 معاون آب منطقه‌ای کردستان:

۴ سد کردستان سرریز شد

کردستان - معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ‌ای کردستان گفت: سدهای سنندج، بانه، زریبار مریوان و دهگلان براثر بارندگی های بهاری و افزایش حجم رواناب ها سرریز کردند.

عرفان مومن پور در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در حال حاضر حجم ذخیره آب مخازن سدهای کردستان دو هزار و ۹۵ میلیون مترمکعب است که این میزان به معنای ۹۰ درصد تکمیل ظرفیت و پرشدگی سدهای استان است.

وی با اشاره به سرریز شدن چهار سد در شهرهای سنندج، بانه، مریوان و دهگلان در بهار امسال اضافه کرد: از جمله اقداماتی که در سدهای سرریز شده انجام می‌دهیم تلاش برای حفظ آب در تراز بالا با توجه به کیفیت بهتر این قسمت ازسدها برای آب شرب است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ‌ای کردستان بر پرهیز از انجام هر گونه فعالیت در اطراف سدهای سرریز شده توسط کشاورزان تاکید کرد و  افزود: در راستای مدیریت منابع ورودی به مخازن سدها و کاهش حجم آب در صورت نیاز اقدام به بازگشایی دریچه های سرریز می کنیم.

مومن پور با اشاره به اینکه تاکنون ۱۶ سد در استان آبگیری شدند، گفت: از این تعداد هشت سد در حال بهره برداری است و اگر بارندگی های بهاری به همین منوال ادامه پیدا کند چند سد دیگر هم پُر و سرریز خواهند شد.

کد خبر: ۱۵٬۶۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha