۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
پلوله برای تسویه بدهی ها عرضه اولیه به بورس می آورد
بازار خبر داد؛

پلوله برای تسویه بدهی ها عرضه اولیه به بورس می آورد

طبق گزارش مجمع نماد پلوله بدهی ها و مسائل حقوقی تعیین تکلیف نشده است و هنوز ۹۰ میلیارد تومان بدهی تعیین تکلیف نشده دارد و قصد دارد شرکت فراور قشم را عرضه اولیه کند.

بازار؛ گروه بورس:طبق گزارش مجمع نماد پلوله بدهی ها و مسائل حقوقی تعیین تکلیف نشده است و هنوز ۹۰ میلیارد تومان بدهی تعیین تکلیف نشده دارد و قضد دارد شرکت فراور قشم را عرضه اولیه کند. برخلاف گذشته در عراق هم شرکت های ترکیه ای و همچنین بسیاری شرکت های داخلی فعال اند و در کل بازار صادراتی به دلیل تقاضا محدود شده و ظرفیت های نماد پلوله معطل مانده است از طرف دیگر ورود به حوزه های غیرتخصصی خارج از چارچوبهای هلدینگ ممکن نیست، با توجه به بدهیهای جاری، سرمایه گذاری برای ورود به حوزه های جدید در اولویت نیست.

طبق اعلام مدیران شرکت بخشودگی که روی نرخ اصل تسهیلات گرفته شده هم به شرط تسویه بود و همین دلیل از نماد وپترو قرض بدون بهره گرفته است

در یک سال گذشته تسویۀ بدهیها در مقایسه با جاری کردن سرمایه به نفع شرکت بود. هرچند که حداکثر با یک بانک می توانست تسویه کند، از طرف دیگر در سال گذشته پس از چند سال توانسته از زیان انباشته، که بسیار سنگین هم بود خارج شود. حالا طبق اعلام مدیران شرکت بخشودگی که روی نرخ اصل تسهیلات گرفته شده هم به شرط تسویه بود و همین مساله مانع تسویه کامل شده است و بجای پرداخت بهره به بانکها، با مساعدت نماد وپترو، توانسته از این شرکت قرض بدون بهره بگیرد.

از این رو در نظر دارد شرکت شیمیایی فرآورد قشم را با توجه به وضعیت مناسب آن، در بورس پذیرش کند و اقدامات لازم را در سال جاری آغاز می کند. البته این فرآیند از سمت بورس زمان بر است و شرکتهای زیادی هم در نوبت پذیرش و عرضه هستند از طرف دیگر تجدید ارزیابی در دستور کار همۀ شرکتهای هلدینگ هست و برای گازلوله هم انجام خواهد شد. جزییات و زمانبندی آن در آینده در کدال اعلام می شود.

کد خبر: ۱۵۵٬۹۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha