۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱
نکات مراقبت بعد از روکش ایمپلنت

نکات مراقبت بعد از روکش ایمپلنت

آیا از دستورالعمل های مراقبت بعد از روکش ایمپلنت خبر دارید؟ آیا می خواهید دندان خود را ایمپلنت کنید اما از مراحل آن اطلاع ندارید؟

بازار؛ گروه صنعت: آیا از دستورالعمل های مراقبت بعد از روکش ایمپلنت خبر دارید؟ آیا می خواهید دندان خود را ایمپلنت کنید اما از مراحل آن اطلاع ندارید؟ در این مقاله ما قصد داریم تا ۰ تا ۱۰۰ مراقبت بعد از روکش ایمپلنت، مزایا، معایب و.. موارد مربوط به ایمپلنت دندان را برایتان شرح دهیم؛ پس اگر علاقه مند به دانستن اطلاعاتی در خصوص ایمپلنت دندان هستید، ادامه مقاله را از دست ندهید.

ایمپلنت یکی از پرطرفدارترین روش ها برای کاشت دندان می باشد. البته به جز ایمپلنت روش های دیگری نیز برای کاشت دندان وجود دارد؛ اما هیچ کدام نتوانستند محبوبیتی که ایمپلنت دارد را از بین ببرند و جایگزینی برای ایمپلنت باشند. در ابتدا که روش ایمپلنت برای کاشت دندان ظهور پیدا کرد، مردم بسیاری به سمت استفاده از این روش رفتند. ایمپلنت های استاندارد را می توان اولین روش ایمپلنت برای کاشت دندان دانست. همچنین قیمت ایمپلنت دندان به نسبت مزایای زیادی که دارد، کاملا ارزنده است.

ایمپلنت های استاندارد با وجود این که دارای معایب کمی بودند؛ اما انتخاب اول بسیاری از افراد که از نداشتن دندان رنج می بردند، بود. به مرور زمان و پیشرفت تکنولوژی که هر روز شاهد آن هستیم، روش های ایمپلنت دندان تکامل پیدا کردند. این روش ها به سه دسته مجزا تقسیم می شوند که دندان پزشک با توجه به شرایط بیمار یکی از آن ها را برای وی تجویز می کند.

برای اینکه ایمپلنت شما دچار آسیب نشود نیاز است تا یک سری مراقبت بعد از روکش ایمپلنت انجام دهید تا بتوانید شاهد نتیجه دلخواه خود باشید. قبل از گفتن این نکات نیاز است تا با مراحل ایمپلنت آشنا شوید.

نکات مراقبت بعد از روکش ایمپلنت

ایمپلنت دندان

مراحل ایمپلنت دندان

عکس برداری از دندان و فک را می توان اولین قدم برای ایمپلنت دندان دانست. بعد از عکس برداری دندان پزشک با بررسی عکس های گرفته از دندانتان، بهترین پیشنهاد را برای ایمپلنت کردن در اختیارتان می گذارد. همان طور که در قسمت قبل به آن اشاره شد؛ ایمپلنت ها به سه زیر مجموعه مجزا تقسیم می شوند. نکته ای که باید بدانید این است که مراحل انجام ایمپلنت در این روش ها با یکدیگر تفاوت ندارد. بعد از عکس برداری و انتخاب نوع ایمپلنت نوبت به قرار دادن ایمپلنت در دهان می رسد. در ایمپلنت های استاندارد و قدیمی شاهد جراحی و خون ریزی لثه بودیم؛ خوشبختانه با ظهور متدهای جدید ایمپلنت این مشکل حل شد و دیگر بیمار شاهد جراحی و خون ریزی نخواهد بود. برای قرار دادن ایمپلنت به روش سنتی بخشی از لثه برش می خورد و بعد از قرار دادن ایمپلنت، دندان پزشک لثه فرد را بخیه می زند و فرایند انجام ایمپلنت به اتمام می رسد.

بایدها و نبایدهای مراقبت بعد از روکش ایمپلنت

تا به این جا که با ایمپلنت دندان آشنا شدید نوبت به معرفی بایدها و نبایدهای مراقبت بعد از روکش ایمپلنت می رسد. حتما شنیده اید که ایمپلنت یک روش دائمی برای کاشت دندان محسوب می شود؛ اما این صحبت در صورتی درست است که شما از مواردی که پزشک به عنوان دستورالعمل معرفی می کند، پیروی نمایید. اگر به این نکات که تحت عنوان مراقبت های ایمپلنت و روکش آن به شما گفته می شود، بی توجه باشید قطعا طول عمر ایمپلنت شما کوتاه خواهد شد.

یکی از مهم ترین توصیه های پزشکی در این است که از مصرف دخانیات مانند سیگار، قلیان و... دوری نمایید. تمامی فرآورده های تنباکو به سبب شیمیایی بودنشان باعث می شوند که به مرور زمان حفره ای در دندان شما ایجاد شود. در نتیجه ایجاد این حفره ممکن است تا دندان شما که ایمپلنت شده است دچار عفونت شود؛ در این صورت ممکن است حسابی دچار مشکل شوید.

باید از مصرف الکل اجتناب نمایید. در واقع عدم مصرف الکل را می توان یکی از مهم ترین مراقبت بعد از روکش ایمپلنت دانست. بعد از گذاشتن روکش ایمپلنت با خوردن خوراکی های چسبناک خداحافظی کنید. اگر عادت به خوردن شکلات های چسبنده داشتید، باید این مورد را بدانید که در صورت بی توجه بودن به این نکته طول عمر ایمپلنت شما بسیار کوتاه خواهد کرد.

مسواک نزدن و عدم استفاده از نخ دندان برای پاک کردن دندان را می توان نکته مهم دیگر دانست. البته برای مسواک زدن باید از محکم کشیدن مسواک بر روی دندان های خود اجتناب کنید. عدم مراجعه به دندان پزشک نیز از نکاتی است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. هر ۶ ماه برای معاینه دندان خود باید به دندان پزشک مراجعه کنید.

نکات مراقبت بعد از روکش ایمپلنت

ایمپلنت

دیگر دستورالعمل های مراقبت بعد از روکش ایمپلنت

مراقبت بعد از روکش ایمپلنت چنان ارزشی دارد که باید مو به مو توسط فرد متقاضی برای انجام ایمپلنت اجرا شود. تا به اینجا با مهم ترین این مراقبت ها آشنا شدید اما این موارد به تنهایی کافی نیستند. برخی از افراد عادت به جویدن دندان های خود دارند؛ بهتر است زمانی که ایمپلنت انجام دادید، دیگر این عادت را ترک کنید. از جویدن اقلام خوراکی سفت، دندان قروچه کردن و سایر مواردی که ممکن است به دندان هایتان فشار مضاعف و بیش تر از حد معمول وارد کند پرهیز نمایید. به وسیله این مراقبت ها که در این مقاله گفته شد، می توانید طول عمر ایمپلنت دندان خود را افزایش دهید.

از چه وسایلی برای تمیز کردن دندان ها بعد از ایمپلنت استفاده کنیم؟

نخ دندان و مسواک از وسایل تمیز کننده دندان و دهان به شمار می روند. بعد از ایمپلنت دندان اما شما نمی توانید، مانند گذشته از این وسایل استفاده کنید؛ به این خاطر که ممکن است به ایمپلنت شما آسیب وارد کنند. بهتر است از نخ دندان های سوپر فلاس برای تمیز کردن دندان هایتان استفاده کنید. این نخ دندان مخصوص افرادی است که ایمپلنت انجام داده اند. در صورت استفاده از این نوع نخ دندان؛ آسیبی به دندان هایتان وارد نمی شود. مسواک اینتر پروگزیمال را می توان از مسواک هایی نام برد که کم ترین آسیب را هنگام مسواک زدن به دندان های شما وارد می کنند.

ایمپلنت برای چه افرادی مناسب است؟

شاید برایتان سوال پیش آید که ایمپلنت برای چه افرادی مناسب می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم هر شخصی با هر سنی و هر جنسیتی امکان استفاده از ایمپلنت را دارد. البته برخی پزشکان توصیه کرده اند که افراد زیر ۱۸ سال از ایمپلنت استفاده نکنند. علت را هم می توان در حال رشد بودن استخوان فک افراد زیر ۱۸ سال دانست. اما بعضی از افراد نمی توانند از این روش استفاده کنند. افرادی که به بیماری سرطان دچار هستند و پرتو درمانی می کنند؛ بهتر است از ایمپلنت دندان استفاده نکنند. کسانی که مبتلا به سرطان، دیابت، التهابات لثه، خانم های باردار و افراد مبتلا به پوکی استخوان بهتر است سمت ایمپلنت دندان نروند.

در این مقاله ما سعی کردیم به مراقبت بعد از روکش ایمپلنت بپردازیم؛ علاوه بر این توضیحاتی جامع و مفید در خصوص ایمپلنت دندان در اختیارتان قرار دادیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

نکات مراقبت بعد از روکش ایمپلنت

دندان

کد خبر: ۱۵۵٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha