۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
توییتر ۱۵۰ میلیون دلاری جریمه شد

توییتر ۱۵۰ میلیون دلاری جریمه شد

وزارت دادگستری آمریکا شبکه اجتماعی توییتر را به علت رعایت نکردن حریم خصوصی ۱۵۰ میلیون دلاری جریمه کرد.

به گزارش بازار، وزارت دادگستری آمریکا روز چهارشنبه با شبکه اجتماعی توییتر به توافق رسید تا این شرکت ضمن پرداخت جریمه‌ای ۱۵۰ میلیون دلاری متعهد شود به محرمانگی اطلاعات خصوصی افراد بیش از پیش احترام بگذارد.

مقامات آمریکا توییتر را متهم می‌کنند کاربران خود را از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ فریب داده و از آن‌ها مخفی کرده است که داده‌های خصوصی آن‌ها را برای کمک به شرکت‌ها برای ارسال تبلیغات هدفمند مورد استفاده قرار می‌دهد.

شکایت وزارت دادگستری آمریکا به ویژه به جمع آوری شمارهای تلفن و آدرس‌های الکترونیکی که اعلام شده با هدف برقراری امنیت دسترسی جمع آوری می‌شود، اشاره کرده است.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، لینا ام خان، رئیس نهاد دولتی ناظر بر فضای رقابت در آمریکا، توئیتر از داده‌های جمع آوری شده برای ارسال پیام‌های آگهی به کاربران سوء استفاده کرده است.

وی افزود: «این عمل بیش از ۱۴۰ میلیون کاربر توییتر را تحت تاثیر قرار داده و در افزایش منبع اصلی درآمد» توییتر دخیل بوده است.

دارمین کران، مسئول حریم خصوصی توییتر اعلام کرد این شبکه در بیانیه‌ای تایید کرد این جریمه را پرداخت و اذعان کرده است «برخی آدرس‌های الکترونیکی و شماره‌های تلفن که با هدف تامین امنیت جمع آوری شده بود، برای اهداف تبلیغاتی استفاده شده است».

این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو تصریح کرد در سپتامبر ۲۰۱۹ «مشکل را حل کرده است».

این توافقنامه که باید یک قاضی آن را تایید کند، همچنین پیش بینی می‌کند توییتر اقدامات خود را در زمینه رعایت محرمانگی داده‌ها بهبود ببخشد.

توییتر همچنین قرار است «برنامه‌ای فراگیر درباره امنیت اطلاعات» ایجاد کند و پیشاپیش هر محصول یا خدماتی را که بهره بردای از داده‌های خصوصی را شامل می‌شود، ارزیابی و از حسابرس‌های مستقل مختلف تبعیت کند.

موضوع رعایت حریم خصوصی در سال‌های اخیر بعد از رسوایی‌های سیاسی متعدد و اطلاع عمومی از الگوی اقتصادی شبکه‌های اجتماعی، قدرت گرفته است.

کد خبر: ۱۵۲٬۹۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha