۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
تغییر منفی مالکیت حقوقی به حقیقی
سیگنال های بازار سرمایه بررسی شد

تغییر منفی مالکیت حقوقی به حقیقی

روز دوشنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۴۴۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

بازار؛ گروه بورس: شاخص کل بورس اوراق بهادار در جریان معاملات امروز حدود ۸۳.۰درصد افت را تجربه کرد و با ۱۲ هزار و ۹۰۱ واحد افت تا حوالی ۱ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد عقب نشینی کرد .شاید بتوان بخشی از فشار فروش امروز را عالاوه بر اصلاح و روند طبیعی بازار ناشی از موضع گیری مسولان درباره گرانی ها دانست.

هرچند قدرت شاخص برای ادامه روند صعودی کم شده و شاید نیاز به استراحت دارد اما برای دید بلندمدت تر می توان کماکان انتظار رشد داشت. بازار سهام قاعدتا تحت تاثیر متغیرهای مهمی از قبیل نرخ بهره، نرخ ارز و قیمت های جهانی قرار دارد. البته ریسک چندانی از جانب کاهش نرخ ارز و کاهش نرخ کامودیتی ها بازار را تهدید نمی کند، چرا که وضعیت برجام مبهم بوده و از طرفی دیگر طبق گزارش بانک جهانی انتظار می رود که قیمت اکثر کالاها در سال ۲۰۲۲ افزایش چشمگیری داشته باشند و در میان مدت در قیمت های بالا باقی بمانند.

در پایان معاملات سهام برکت در قیمت ۱۶۹۶ تومان و با افت ۵۳.۲ درصد نسبت به روز گذشته بسته شد. برکت بیستمین سهم پرتراکنش بورس بود و باید توجه داشت که اکثریت سهام گروه با کاهش قیمت روبرو بودند. سهام شرکت های البرز، بالک و لیزینگ ایران و شرق بیشترین افزایش قیمت و وپارس و شصیر بیشترین کاهش قیمت پایانی روزانه را تجربه کردند

ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی روز دوشنبه بازار منفی شد و ۴۴۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. امروز پرتراکنش ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و آسیاتک و خساپا در رتبه های بعدی بودند و در فرابورس نیز نمادهای آریا، فزر و کرمان پرتراکنش ترین نمادها بودند و ارزش معاملات خرد سهام با افزایش یک درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۶ هزار و ۸۲۱ میلیارد تومان رسید.
در بازار دیروز، سهام برکت با معامله بالغ بر ۱۶ میلیون برگه سهام معادل ۲۳.۰ درصد سهام شرکت به ارزش ۲۸۱ میلیارد ریال روبرو شد. در پایان معاملات سهام برکت در قیمت ۱۶۹۶ تومان و با افت ۵۳.۲ درصد نسبت به روز گذشته بسته شد. برکت بیستمین سهم پرتراکنش بورس بود. سهام شرکت های البرز، بالک و لیزینگ ایران و شرق بیشترین افزایش قیمت و وپارس و شصیر بیشترین کاهش قیمت پایانی روزانه را تجربه کردند.

کد خبر: ۱۴۹٬۶۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha