۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲
دلایل نوسان مثبت خودرویی ها
بازار گزارش می دهد

دلایل نوسان مثبت خودرویی ها

قرار است که شرکت سایپا در بورس کالا نخستین عرضه خود را انجام دهد و از طرف دیگر وعده آزادسازی واردات خودرو تا سه هفته دیگری باز جدی شود که می تواند منافعی را برای قطعه سازان به همراه داشته باشد.

بازار؛ گرووه بورس : قرار است که شرکت سایپا در بورس کالا نخستین عرضه خود را انجام دهد و از طرف دیگر وعده آزادسازی واردات خودرو تا سه هفته دیگری باز جدی شده که می تواند منافعی را برای قطعه سازان به همراه داشته باشد.

این موضوع از آنجایی مطرح شد که فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شامگاه روز گذشته خبر داده که هیچ قانونی مبنی بر ممنوعیت واردات خودرو در کشور وجود ندارد و محدودیت موجود ناشی از مصوبه سران قوا در سال ۱۳۹۷ است و این مصوبه سران قوا در پایان اردیبهشت منقضی می‌شود. با انقضای این مصوبه شرایط واردات خودرو تسهیل می‌شود و دست دولت برای واردات مدیریت شده خودرو به گونه‌ای که به تولید داخل لطمه وارد نشود، باز خواهد شد.

بر همین اساس از ابتدای روز معاملاتی سه شنبه نمادهای خودرویی و قطعه ساز رنج مثبت خود را آغاز کرده اند و به نظر می رسد بار دیگر به سمت سقف کوتاه مدتی که در هفته های گذشته با ان برخورد کرده اند حرکت خواهند کرد و اگر تقاضا برای این گروه همچنان روندی افزایشی داشته باشد پیش بینی می شد این مقاومت شکسته شود و بازهم شاهد صف خرید کوتاه مدتی خودرویی ها باشیم.

هرچند نباید فراموش کرد که ارزندگی همه نمادهای خودرویی یکسان نیست و از طرف دیگر برخی نمادها همچون خاذین با قیمت های سال ۹۸ در حال معامله هستند در شرایطی که نمادهایی مانند خبهمن با قیمت سال ۹۹ که شاخص در اوج بود معامله می شود و این مساله تحت تاثیر سودسازی است که شرکت در بازه زمانی دو ساله داشته است.

کد خبر: ۱۴۷٬۳۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha