۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰
افزایش ظرفیت تولید نفت در صورت توافق ایران و 1+4
رئیس کمیسیون انرژی مجلس به بازار عنوان کرد

افزایش ظرفیت تولید نفت در صورت توافق ایران و 1+4

حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: ما هم اکنون آماده هستیم ، نه در شرایط تحریم که در شرایط غیر تحریم هم بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت تولید کرده و به فروش برسانیم.

فریدون حسنوند در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت هرگونه توافق بین ایران و گروه ۱+۴ آیا میزان تولید نفت افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: بنده فعلا عدد مربوط به تولید نفت، پیروی هرگونه توافق را اعلام نمی‌کنم.

وی تاکید کرد: با این حال ما هم اکنون آماده هستیم ، نه در شرایط تحریم که در شرایط غیر تحریم هم بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت تولید کرده و به فروش برسانیم و با قیمت خوب هم این نفت را به فروش برسانیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: با شرایطی که در دنیا ایجاد شده تا ماه های آینده نیاز به انرژی قطعاً افزایش پیدا خواهد کرد.این در حالی است که افزایش تولید هم در اوپک نبوده است.

حسنوند با اشاره به رفع هرگونه تحریم علیه ایران گفت: ما معتقدیم در صورت رفع تحریم‌ها باید زنجیره تحریم‌ها رفع شود؛ یعنی نه فقط فروش نفت، بلکه باید تحریم بیمه، کشتیرانی، عملیات بانکی، سرمایه گذاری و باز کردن ال سی برطرف شود. لذا فروش نفت و انتقال ارز هم بخشی از این زنجیره است که باید موانع آن از میان برداشته شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر مذاکرات به آن نتیجه مطلوب نظام برسد قطعا آمادگی برای افزایش تولید نفت و فروش آن ظرف مدت کوتاهی وجود دارد تا کمبودها در سال‌های قبل به نوعی جبران شود.

کد خبر: ۱۴۱٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha