۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
سرمایه گذاری های احتمالی در بخش گاز کدامند؟
سناریوی های بهره گیری از ظرفیت صادرات گاز به اروپا

سرمایه گذاری های احتمالی در بخش گاز کدامند؟

کشورهای اروپایی هرچند ممنوعیت واردات گاز از روسیه را اجرا نکرده اند، اما قرار است واردات گاز از این کشور را به صفر برسانند و کشورهای تولیدکننده گاز سناریو جدیدی برای آن تدوین کرده اند.

بازار؛ گروه بورس: بازار نفت و گاز در روزهای اخیر تحت تاثیر توافق احتمالی است و اینکه سخنگوی طرف مذاکره کننده ای روسی خبر داده که با اوکراینی ها به نتایج خوبی رسیده اند واکنش مثبت نشان داده و این مسیر می تواند به توقف جنگ ختم شود، اما این مساله در سیاست های اتحادیه اروپا برای بی نیاز شدن از سوخت روسی تا چند سال آینده تغییری ایجاد نکرده است و اروپایی ها به دنبال جایگزین کردن واردات گاز از کشورهای دیگر هستند بر همین مبنا ایران به عنوان کشوری که دومین ذخایر گازی جهان را در احتیار دارد. در حال احیای تلاش‌ها برای صادرات LNG است همانطور که جهان برای گاز بیشتر تلاش می‌کند.

در واقع شرکت ملی نفت ایران از سرمایه گذاران دعوت کرد تا پیشنهادات خود را برای ساخت واحدهای مینی LNG ارائه کنند و این نشان می دهد که ایران در حال احیای تلاش‌ها برای صادرات گاز طبیعی مایع است، درست همانطور که اروپا تلاش می‌کند تا اتکا به انرژی روسیه را قطع کند و قدرت‌های جهانی در حال مذاکره برای رفع تحریم‌ها برای ایران هستند.

شرکت ملی نفت ایران از سرمایه گذاران دعوت کرده تا پیشنهادات خود را برای ساخت واحدهای مینی LNG بدون تعیین اندازه، جدول زمانی یا مکان ارائه کنند و قرار است این پیشنهادات تا ۳۰ آوریل ارائه شود.

طبق برآوردها حداقل ۸ پروژه قبلی صادرات LNG ایران به دلیل تحریم ها یا محدودیت های سرمایه گذاری متوقف شده بود، فعال خواهند شد و خبرهایی هم حکایت از این دارد که مشارکت با توتال فرانسه و گازپروم روسیه شکل خواهد گرفت. این مساله می تواند روی سودسازی شرکت های پیمانکاری و سازنده حاضر در بورس ایران هم تاثیر بگذارد.

کد خبر: ۱۴۱٬۲۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha