۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸
تجارت زنجان با استان بابل در عراق تقویت می شود
رئیس اتاق بازرگانی استان بابل عراق:

تجارت زنجان با استان بابل در عراق تقویت می شود

زنجان-رئیس اتاق بازرگانی استان بابل در عراق گفت: اتاق بازرگانی استان بابل با برخی از استان‌های ایران مبادله دارد و تجارت زنجان با این استان تقویت می شود.

به گزارش خبرنگار بازار،صادق هاشم عصر دوشنبه در نشست تخصصی تجاری مدیران و فعالان اقتصادی با هیئت تجاری استان بابل عراق در محل اتاق بازرگانی زنجان،گفت: استان بابل با دو میلیون جمعیت در مرکز عراق قرار گرفته و با چهار استان بغداد، کربلا، نجف و دیوانیه مرز مشترک دارد.

وی با بیان اینکه جمعیت منطقه با استان‌های همجوار به ۱۰ میلیون نفر می‌رسد،اظهار کرد: این استان رتبه اول را در شهرک و کارگاه صنعتی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان بابل در عراق تاکید کرد: صنعت نساجی و مصالح ساختمانی در این استان خوب است و هزار و ۳۰۰ کارخانه و کارگاه نساجی در این استان فعال است.

هاشم با بیان اینکه در شهر اسکندریه کارخانه تولید خودرو و ماشین‌آلات کشاورزی وجود داشت،گفت: پس از حمله آمریکا در سال ۲۰۰۳ تعطیل شد.

وی ابراز کرد: بابل استانی کشاورزی بوده و رتبه اول تولید خرما و ذرت را در عراق دارد و به داشتن نخلستان‌های زیاد معروف است.

رئیس اتاق بازرگانی استان بابل در عراق با بیان اینکه اتاق بازرگانی این استان با برخی از استان‌های ایران مبادله دارد،افزود: تاکنون مبادله و تجارتی با استان زنجان اتفاق نیفتاده است و برای عملیاتی کردن افزایش حجم تجارت، حضور تجار عراقی در نمایشگاه‌های عرضه ایرانی و بالعکس می‌تواند موثر باشد.

کد خبر: ۱۴۰٬۸۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha