۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶
نحوه دریافت وام ارزی دیجیتال بدون نیاز به ضامن و سود نزدیک به صفر!
بازار بررسی کرد؛

نحوه دریافت وام ارزی دیجیتال بدون نیاز به ضامن و سود نزدیک به صفر!

اگر در زمینه رمزارزها فعالیت می کنید، بهتر است بدانید که می توانید با سپرده گذاری ارزهای خود، نسبت به دریافت وام بدون نیاز به ضامن و بهره نزدیک به صفر اقدام نمایید.

بازار؛ وحید پورتجریشی: با افزایش محبوبیت رمزارزها در دنیای فناوری های جدید مالی یا همان فینتک، بسیاری از صنایع و محصولات وابسته به دارایی های دیجیتال نیز روانه بازار شده که در نوع خود، جذابیت زیادی برای علاقمندان به این بازار ایجاد نموده اند.

بسیاری از خدمات حوزه مالی دارایی های دیجیتال نیز تا حد زیادی به خدمات بانکی شباهت پیدا کرده و به عنوان مثال، کاربران می توانند در بسیاری از پلتفرم های ذخیره ارزی دیجیتال سپرده گذاری کرده و سود روزانه دریافت کنند.

وام ارزی دیجیتال، بدون نیاز به ضامن و بهره!
دریافت وام ارزی یکی از سرویس های پر طرفدار فعال در بازار رمز ارزها بوده که به شما این امکان را می دهد تا با سپرده گذاری رمز ارزهای موجود در دست خود، نسبت به دریافت وام از پلتفرم های ویژه این کار اقدام نمایید. تعداد این پلتفرم ها نیز هر روزه در حال افزایش بوده و نوعی رقابت در میان آنها برای پرداخت وام با بهره کمتر و شرایط بهتر ایجاد شده است؛ تاجاییکه برخی از آنها اقدام به تفویض وام بدون بهره و کارمزد می کنند که تعداد آنها نیز البته کم نیست.

معروفترین این پلتفرم ها عبارتند از: دیسکاور، مارکوس، سیتی، ابرا و سینکرونی. البته در اینجا سعی شده تا تنهخا به برخی از این پلتفرم ها اشاره شود و تعداد واقعی آنها بسیار بیشتر از تعداد مذکور هستند.

نحوه دریافت وام از پلتفرم های ارزی دیجیتال
اکنون که به کلیات دریافت وام به صورت رمزارز آشنا شدیم، بهتر است به سراغ فرآیند دریافت و شرایط آن بپردازیم. به طور کلی، در این پلتفرم ها، کاربران اقدام به سپرده گذاری رمز ارز خود و دریافت وام در ازای آن می کنند. بسته به شرایط مختلف هر پلتفرم، شرایط سپرده گذاری و رمز ارز مورد پذیرش و بهره وام آنها به عنوان وجه وثیقه متفاوت است. به طور معمول، میزان بهره بانکی در این سیستم، از ۲ درصد سالیانه تجاوز نکرده و بسیاری از آنها وام را با سود کمتر و حتی صفر دصرد نیز در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

اما برای دریافت این وام نیازی به ضامن یا تامین مدارک و احراز هویت نداشته و به محض تامین وثیقه و سپرده گذاری آن در پلتفرم، مبلغ وام به حساب شما واریز خواهد شد. اما باید بدانیم که هر ارزی امکان سپرده گذاری در پلتفرم ها را نداشته و باید برای دریافت وام از پلتفرم مورد نظر خود، یکی از ارزهایی را به عنوان وثیقه سپرده گذاری نمایید که مورد پذیرش آن باشد.

به عنوان مثال، برخی از پلتفرم ها تنها اتریوم، بیت کوین یا بایننس کوین را به عنوان وجه وثیقه می پذیرند و در صورتیکه شما این ارزها را در اختیار ندارید، برای دریافت وام باید ارز در دست خود را تبدیل به ارزهای مورد پذیرش پلتفرم نموده و سپس نسبت به سپرده گذاری آن اقدام نمایید.

موضوع بعدی، میزان وثیقه بوده که بسیار مهم است. در حال حاضر، اکثر پلتفرم ها، تا نصف مبلغ سپرده را به شما وام می دهند و دستکم برای بازپرداخت آن یک سال فرصت دارید. به عنوان مثال، در صورتیکه شما خواستار دریافت ۱۰۰۰ دلار وام از یک پلتفرم هستید، باید دستکم به اندازه ۲۰۰۰ دلار از ارز مورد درخواست پلتفرم را به عنوان وثیقه سپرده گذاری نمایید. در زیر، تصویری از ماشین حساب آنلاین محاسبه وام پلتفرم ابرا (Abra) را ملاحظه می نمایید:

نحوه دریافت وام ارزی دیجیتال بدون نیاز به ضامن و سود نزدیک به صفر!

توصیه های لازم برای دریافت وام ارزی
نخست اینکه باید توجه داشته باشیم تمامی فعالیت های حوزه مالی با حضور شخص سوم حقیقی یا حقوقی، تحت عنوان قراردادهای هوشمند اجرایی شده که در حقیقت، سپرده گذار یا وام گیرنده تحت عنوان آن قرارداد، مبلغ مذکور در قرارداد را به عنوان سپرده یا وام پرداخت یا دریافت می کنند. اگرچه قراردادهای هوشمند مبتنی بر بستر بلاکچین بوده و کد نویسی می شوند، اما از آنجا که نهایتا بلاکچین به صورت غیرمتمرکز اداره شده و ناظر انسانی برای آن وجود ندارد، همواره مخاطرات خود را داشته و بهتر است مراقب دارایی های خود باشید.

دوم اینکه همشیه محاسبه لازم را برای اخذ وام از پلتفرم ها داشته باشید و نهایتا تا دو برابر مبالغ دریافتی را به عنوان سپرده گذاری در پلتفرم قبول کنید و نه بیشتر. همچنین پیش از وارد شدن به معامله در این پلتفرم ها حتما نسبت به اعتبار سنجی آن از طریق گوگل اقدام نمایید تا از امنیت سپرده گذاری ارزهای خود در آنها اطمینان حاصل نمایید.

کد خبر: ۱۴۰٬۸۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha