۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
دریافت اجاره هتل از مسافران خارجی به دلار مانع افزایش قیمت برای مسافران داخلی می شود
رئیس جامعه هتلداران ایران:

دریافت اجاره هتل از مسافران خارجی به دلار مانع افزایش قیمت برای مسافران داخلی می شود

حمزه زاده با اشاره به درخواست جامعه هتلداران از وزارت گردشگری برای اجاره اتاق هتلها به مسافران خارجی بر اساس دلار گفت: این کار مانع افزایش قیمت هتلها برای مسافران داخلی و دفاتر خدمات مسافرتی می شود.

به گزارش بازار، جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتل داران ایران با اشاره به اینکه کاهش ارزش پول ملی بر کاهش درآمد هتل ها اثر گذاشته است گفت: در سال ۱۳۹۰ که قیمت دلار حدود هزار تومان بود، اتاق های هتل ها حدود ۱۲۰ هزار تومان قیمت داشت که معادل حدود ۱۲۰ دلار می شد. اما امروز که قیمت اتاق هتل چهار و پنج ستاره شبی حدودا ۸۰۰ هزار تومان است، قیمت دلاری آن معادل ۲۰ دلار می شود که بسیار عدد کمی است.

وی اجاره اتاق ها به گردشگران خارجی بر اساس قیمت دلار را امری ضروری دانست و بیان کرد: این کار دقیقا در راستای حمایت از گردشگری داخلی محسوب می شود تا نرخ اتاق هتل ها متناسب با تورم افزایش زیادی پیدا نکند.

رئیس جامعه هتلداران ایران با اشاره به مکاتبات خود با وزارت گردشگری برای قانونی شدن دریافت هزینه اجاره اتاق هتل ها بر اساس دلار از مسافران خارجی اظهار کرد: این روش در همه کشورهای جهان ارائه می شود و به همین جهت درخواست اجاره اتاق هتل بر اساس دو نرخ را از وزارت گردشگری داشته ایم.

وی افزود: اکثر خارجی هایی که وارد ایران می شوند تجار و هیئت های تجاری هستند و به همین جهت می توان قیمت هتل را بر اساس دلار با آن ها حساب کرد و برای هموطن های عزیز قیمت اتاق ها را بر اساس ریال حساب کنیم.

حمزه زاده در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو اجرای این طرح را به سود آژانس ها و دفاتر خدمات مسافرتی دانست و عنوان کرد: باید در راستای جذب بیشتر توریست توسط دفاتر خدمات مسافرتی، با این دفاتر نیز ریالی حساب کنیم و افزایش قیمتی نداشته باشیم.

رئیس جامعه هتلداران ایران با تصریح بر اینکه متاسفانه وزارت گردشگری تحلیل درستی از این موضوع ندارد، گفت: برخی ادعا می کنند با درآمد دلاری امکان فرار مالیاتی وجود خواهد داشت که این موضوع از اساس اشتباه است زیرا ارزی که از مسافران خارجی دریافت می شود به حساب های ارزی منتقل می شود.

کد خبر: ۱۳۵٬۰۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha