۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
روند بازار بورس صعودی می‌شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

روند بازار بورس صعودی می‌شود

لرستان- صفاری، کارشناس بازار سرمایه گفت: کاهش قیمت دلار، شفاف شدن بودجه و روند امیدوار کننده مذاکرات از مثبت شدن روند بورس تا پایان سال جاری خبر می‌دهد.

مصطفی صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهارداشت: با توجه به ۱۰ پیشنهادی که توسط ستاد اقتصادی دولت برای ساماندهی وضعیت بورس تصویب و ابلاغ شده باید منتظر اجرای آنها بمانیم تا ببینم شرایط بازار سرمایه چه تغییری می‌کند.

وی افزود: یکی از این ۱۰ پیشنهاد مربوط به بودجه و قیمت‌های دستوری و خوراک پتروشیمی است و مابقی آن به جریان بازار مرتبط است که نرخ بهره نقش بسیار مهمی در این خصوص دارد؛ بازار سرمایه و بازار پول رقیب یکدیگر هستند و این نرخ بهره است که تعیین می‌کند پول به کدام سمت برود.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه تاکنون نرخ بهره کاهشی نشده است، عنوان کرد: تا زمانی که نرخ بهره به ۱۵ درصد کاهش پیدا نکند وضعیت بازار سرمایه به همین منوال فعلی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: باید با تصمیماتی که دولتمردان می‌گیرند اعتماد دوباره به بازار سرمایه بازگردد؛ صندق‌های پالایشگاهی، صندق یکم و... حمایت شوند؛ در واقع زمانی که فشاری از سوی مردم وارد می‌شود جلساتی را در این خصوص برگزار می‌کنند ولی متاسفانه نتایج آن خیلی مثبت نیست و خروجی قابل‌توجهی ندارند.

صفاری تصریح کرد: باید فضا برای بازار سرمایه تغییر کند اما تاکنون تغییری ایجاد نشده است؛ در حال حاضر قیمت دلار کاهش یافته که اتفاق خوبی است البته در بازار بورس معاملات به وسیله دلار نیمایی صورت می‌گیرد که در حال حاضر قیمت آن نسبت به قیمت بازار تا حدودی پایین‌تر است.

وی با بیان اینکه مذاکرات برجام امیدوارکننده بوده و کاهش دلار نشان دهنده امیدواری به بازار است، گفت: در دو هفته اخیر بازار اندکی روند صعودی را در پیش گرفت و از یک میلیون و ۲۰۰ واحد به یک میلیون و ۳۰۰ واحد رسید؛ البته کمبود نقدینگی در بازار احساس شد ولی تا پایان سال با شفاف شدن بودجه و برجام، بازار مثبت می‌شود.

کد خبر: ۱۳۴٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha