۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۶
نرخ نوآوری؛ اصلی ترین پارامتر دانش بنیان کردن اقتصاد
عضو انجمن علمی اقتصاد دفاع ایران مطرح کرد

نرخ نوآوری؛ اصلی ترین پارامتر دانش بنیان کردن اقتصاد

عضو انجمن علمی اقتصاد دفاع ایران، بحث نوآوری و نرخ نوآوری را به عنوان پارامتر اصلی دانش بنیان کردن اقتصاد عنوان کرد و گفت: این ارزش افزوده با گذشت زمان باید در عرصه رقابت و در طول زمان ارتقا پیدا کند.

به گزارش بازار، حسین شیرانی، عضو انجمن علمی اقتصاد دفاع ایران و مدرس دانشگاه با بیان اینکه بحث اقتصاد دانش بنیان که مبتنی بر دانش فناوری است با راه اندازی پارک های علم و فناوری در دنیا شکل گرفت گفت: دانش بنیان به این معناست که دانشی را از دانشگاه ها و مراکز پژوهشگاه ها به ورطه عمل آورده و با تجاری سازی آن را به بازار عرضه کنند.

وی افزود: پارک های علم و فناوری در دنیا نسبت به کشور ما خیلی زودتر راه اندازی شدند و ما تاخیر زیادی در شروع به فعالیت در این حوزه داشتیم اما اولین حرکتی که در دانش بنیان شدن و ایجاد پارک علم و فناوری در ایران صورت گرفت سال ۱۳۷۱ بود.

عضو انجمن علمی اقتصاد دفاع ایران با اشاره به اینکه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به صراحت بر دانش بنیان شدن اقتصاد تأکید دارد، اظهارکرد: یکی از پارامترهای مهم اقتصاد مبتنی بر دانش بنیان جایگاه علم و دانشاست که ما در دنیا یک جایگاه بسیار خوبی داریم و در حوزه تخصصی نانو نیز چهار سال متوالی است که جایگاه چهارم دنیا را داریم.

مدرس دانشگاه بحث نوآوری و نرخ نوآوری را به عنوان پارامتر اصلی دانش بنیان کردن اقتصاد عنوان کرد و گفت: این ارزش افزوده با گذشت زمان باید در عرصه رقابت و در طول زمان ارتقا پیدا کند.

شیرانی بخاطرنشان کرد: بحث دانش بنیان محدود به یک حوزه خاص نمی شود بلکه فناوری های مختلف سطح بالا و های- تک به کمک فناوری و صنایع دیگر آمده که در برخی حوزه ها مردم آن را حس می کنند.

کد خبر: ۱۳۳٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha