۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۶
داده پردازها در کف قیمت بازار سرمایه
تحلیل بازار از افزایش سودسازی آنلاین ها در دوران کرونا؛

داده پردازها در کف قیمت بازار سرمایه

گزارش تحلیلی بازار نشان می دهد که در حال حاضر نمادهای گروه اطلاعات و ارتباطات بورس در کف قیمت قرار دارند و با توجه به افزایش خدمات آنلاین در دوران کرونا به زودی روندی صعودی خواهند داشت.

بازار؛ گروه بورس: رسوخ فناوری در زندگی روزمره مردم باعث شده امروز مردم بخش عمده ای از خدمات مورد نیاز خود را از طریق شرکت های آنلاین دریافت کنند، برای نمونه تجارت آنلاین در دنیا به ویژه ایران در دوران کرونا رشدی ۸۰ درصدی داشته و همین مساله باعث افزایش ارزش سهام شرکت های ارائه دهنده خدمات آنلاین شده است.
در همین مدت دو ساله کرونا ارزش شرکت آمازون در آمریکا رشدی ۱۰۰ درصدی پیدا کرد و همین روند در شرکت های معتبر سایر کشورها نیز اتفاق افتاد. حال برای آگاهی از وضعیت شرکت های ایرانی در این گزارش به نمادهای برتر گروه اطلاعات و ارتباطات پرداخته شده است.

نماد اوان در حال حاضر ۶۱ درصد از سقف تاریخی خود اصلاح داشته و با توجه به اینکه در سه سال گذشته این نماد ۲۳ درصد بازدهی داشته و در چند ماه اخیر هم در یک محدوده نوسان داشته و سه بار با خط روند برخورد کرده و واکنش مثبت نشان داده، از این رو پیش بینی می شود یک روند صعودی را آغاز کند

نماد اوان
شرکت مبین وان کیش با نماد اوان در حال حاضر ۶۱ درصد از سقف تاریخی خود اصلاح داشته و با توجه به اینکه در سه سال گذشته این نماد ۲۳ درصد بازدهی داشته و در چند ماه اخیر هم در یک محدوده نوسان داشته و سه بار با خط روند برخورد کرده و واکنش مثبت نشان داده، از این رو پیش بینی می شود یک روند صعودی را آغاز کند.

در حال حاضر از نظر سودسازی این نماد عملکرد ضعیفی در ۹ ماهه نسبت به سال گذشته داشته، با این حال به دلیل اینکه در کف قیمت قرار دارد و اندیکاتورهای مک دی و آر اس آی واگرایی مثبت نشان داده اند پیش بینی می شود تا محدوده قیمتی ۱۲۰۰ تومان رشد کند که نسبت به موقعیت الان که در قیمت ۹۲۰ تومان است حدودا رشدی ۳۰ درصدی خواهد داشت.

نماد های وب با پی بر ایی ۴ در ۹ ماهه امسال به ازای هر سهم ۱۲۲ تومان سود داده و با توجه به اینکه در ۱۲ ماهه سال گذشته ۸۶ تومان به ازای هر سهم سود داده بود رشد خوبی داشته با این حال از نظر بازدهی ارزش سهام این شرکت در سه ماهه ۲۵ درصد بازدهی منفی داشته

نماد «های وب»
شرکت داده گستر عصر نوین با نماد های وب با پی بر ایی ۴ در ۹ ماهه امسال به ازای هر سهم ۱۲۲ تومان سود داده و با توجه به اینکه در ۱۲ ماهه سال پذشته ۸۶ تومان به ازای هر سهم سود داده بود رشد خوبی داشته با این حال از نظر بازدهی ارزش سهام این شرکت در سه ماهه ۲۵ درصد بازدهی منفی داشته و در یک ساله هم همچنان منفی است و ۳۷ درصد افت کرده است.

مجموع درآمد های وب در ۹ ماهه برابر با ۱۹۰۰میلیارد تومان بوده که حدودا ۵۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است و با توجه به اینکه بخش عمده درآمد شرکت از محل ارائه خدمات IT و ارائه خدمات عمده فروشی بوده این روند صعودی به دلیل افزایش آنلاین شدن خدمات ادامه دارد.

در حال حاضر قیمت سهم حدود ۶۶۰ تومان قرار دارد که تقریبا در محدوده کف حمایتی است، با این حال هنوز اندیکاتورها سیگنال مثبت خود را صادر نکرده اند و تنها مک دی حکایت از این دارد که خروج سرمایه از نماد به شدت کاهش یافت و در حال حرکت به سمت جذب نقدینگی است.

نماد اپرداز در ۹ ماهه امسال با ۶۲ تومان سود به ازای هر سهم به پی بر ایی ۳۶ رسیده در حالی که اینماد در مجمع سال گذشته با ۱۶۴ تومان سود به ازای هر سهم پی بر ایی ۹ داشته است و این مساله نشان دهنده افت سودسازی شرکت است

نماد اپرداز
شرکت آیته داده پرداز با نماد «اپرداز» در ۹ ماهه امسال با ۶۲ تومان سود به ازای هر سهم به پی بر ایی ۳۶ رسیده در حالی که اینماد در مجمع سال گذشته با ۱۶۴ تومان سود به ازای هر سهم پی بر ایی ۹ داشته است و این مساله نشان دهنده افت سودسازی شرکت است و در حال حاضر مجموع درآمد شرکت از ابتدای سال مالی تا کنون به رقمی بالغ بر ۳۲۱.۷ میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل ۱۴ درصد درصد رشد داشته است.

آخرین قیمت سهم برابر ۱۶۰۰ تومان بوده و با توجه به اینکه اندیکاتور مک دی و آر اس آیی گارد صعودی گرفته اند پیش بینی می شود به زودی روند صعودی این نماد آغاز شود یا حداقل در محدوده کنونی کف سازی کند. این نماد در سه ماهه گذشته ۳۳ درصد بازدهی منفی داشته و در یک ساله هم ۲۵ درصد افت قیمت داشته است.

نماد «آپ» در حال حاضر با پی بر ایی ۳۷ در ۹ ماهه به ازای هر سهم ۱۴ تومان سود ثبت کرده در حالی که در مجمع سال گذشته این نماد با پی بر ایی ۸ به ازای هر سهم ۷۸ تومان سود ساخته بود و این مساله نشان دهنده عملکرد ضعیف نماد در ابتدای سال بوده است

نماد آپ
شرکت آسان پرداخت پرشین با نماد «آپ» در حال حاضر با پی بر ایی ۳۷ در ۹ ماهه به ازای هر سهم ۱۴ تومان سود ثبت کرده در حالی که در مجمع سال گذشته این نماد با پی بر ایی ۸ به ازای هر سهم ۷۸ تومان سود ساخته بود و این مساله نشان دهنده عملکرد ضعیف نماد در ابتدای سال بوده است، هرچند در آذر امسال هم ۵۴۲ میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به ماه گذشته تغییر چندانی نداشته است.

درآمد شرکت در ۹ ماه ابتدایی سال در کارمزدهای تراکنش، ۳۴۶ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است. در حال حاضر آخرین قیمت سهم حدود ۷۰۰ تومان است که نسبت به ۳ ماهه گذشته ۳۶ درصد و در یک سال گذشته حدود ۱۴ درصد افت قیمت داشته است.

در حال حاضر اندیکاتور مک دی در این نماد گارد صعودی گرفته و آر اس آی هم از مقاومت عبور کرده و حرکت کیجونسن نشان می دهد که این نماد به زودی یک نوسان رو به بالا خواهد داشت.

کد خبر: ۱۳۳٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha