۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
پیش بینی آستانه مقاومت و پولبک شاخص کل

پیش بینی آستانه مقاومت و پولبک شاخص کل

در حال حاضر شاخص کل بورس به نخستین محدوده مقاومتی نزدیک شده که می تواند باعث شود در پایان روز سه شنبه بسیاری از نمادها متعادل معامله شوند.

بازار؛ گروه بورس: شاخص کل بورس به سطح یک میلیون و ۲۹۴ هزار واحد رسیده است و در حال حاضر به نخستین محدوده مقاومتی نزدیک شده که می تواند باعث کاهش حجم صف های خرید در معاملات روز سه شنبه شود و احتمالا در پایان روز سه شنبه اگر به شاخص یک میلیون و ۱۲۰ هزار واحد برسیم بسیاری از نمادها متعادل معامله خواهند شد.

پیش بینی آستانه مقاومت و پولبک شاخص کل

این روند می تواند دو وضعیت را پیش روی بازار قرار دهد نخست اینکه روز چهارشنبه بازار کاملا منفی شود یا کاملا نوسانی باشد و برخی نمادها مثبت و برخی هم منفی معامله شوند این شرایط وقتی اتفاق خواهد افتاد که روز سه شنبه هم بازار سراسر مثبت باشد و در واکنش به محدوده مقاومتی روز چهارشنبه و ابتدای هفته آینده اصلاح موقتی بازار رخ دهد.

وضعیت معاملات روز سه شنبه نشان داد که بیشترین خروج پول از صندوق های درآمد ثابت، نمادهای پالایشی، فولادی و شیمیایی اتفاق افتاد و بیشترین ورود پول برای نمادهای خودرویی، فنی و مهندسی و زراعت بود که این مساله تحت تاثیر مکانیسم خبرهای مثبت برای توافق احتمالی برجام است که تاثیر آن بر گروه های خودرویی، مالی و فنی و مهندسی است که بیشتر وارد کننده قطعات و تجهیزات هستند و تاثیر منفی آن بر شرکت های صادرات محور مانند فولاد، پتروشیمی و ... است.

در حال حاضر خروج سرمایه از صندوق های درآمد ثابت خود می تواند یک سیگنال برای بازار سهام باشد که نشانه آغاز روند صعودی برای بازار است و احتمالا سرمایه های که در چند وقت اخیر در این صندوق ها ذخیره شده بودند تا در موقعیت مناسب وارد بازار سهام شوند کم کم از این صندوق ها خارج و وارد بازار سهام شوند

در حال حاضر خروج سرمایه از صندوق های درآمد ثابت خود می تواند یک سیگنال برای بازار سهام باشد که نشانه آغاز روند صعودی برای بازار است و احتمالا سرمایه هایی که در چند وقت اخیر در این صندوق ها ذخیره شده بودند تا در موقعیت مناسب وارد بازار سهام شوند کم کم از این صندوق ها خارج و وارد بازار سهام شوند. در این استراتژی پول های هوشمند که عمدتا مربوط به حقوقی ها، بازارگردان ها و ... است ابتدا وارد نمادهای بزرگ دولتی و شاخص ساز می شوند و این مساله می تواند موج مثبتی در بازار ایجاد کند.

کد خبر: ۱۳۲٬۷۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha