۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
سهامداران درهآور گرفتار بهانه های حقوقی
افزایش سرمایه ابزار بلوکه کردن سرمایه است؟

سهامداران درهآور گرفتار بهانه های حقوقی

نماد درهآور که از ۸ اردیبهشت افزایش سرمایه داده بعد از ۸ ماه هنوز سهام جایزه را به سهامداران نداده است، از این رو خبرنگار بازار دلایل تعویق در اعطای سهام جایز این شرکت  و ... را پیگیری کرده است.

بازار؛ گروه بورس: شرکت دارویی رهاورد تامین با نماد درهآور که از ۸ اردیبهشت ماه افزایش سرمایه خود را اجرا کرده بعد از ۸ ماه هنوز سهام جایزه را به سهامداران نداده است، از این رو خبرنگار بازار دلایل تعویق در اعطای سهام جایزه این شرکت و ... را پیگیری کرده است.

مسئول امور سهام درهآور ضمن اشاره به اینکه ما جزو نخستین شرکت های بورس بودیم که سلب حق تقدم را پذیره نویسی کردیم، به همین دلیل با مشکل مواجه شدیم گفته است؛ از ۱۲۹۸۷۱ تعداد سهامی که به عنوان سلب سهام با قیمت ۳۸۵۰ تومان از طریق پذیره نویسی عرضه شده تنها ۱۳۹ سهم فروخته شده است و تا ۵ روز دیگر هم بیشتر فرصت عرضه وجود ندارد و قصد تمدید پذیره نویسی نداریم و اگر مشتری پیدا نشود در نهایت هلدینگ درهآور این سهام را می خرد که مجموع ارزش آن به ۵ میلیارد تومان می رسد.

همچنین باید توجه داشت که در پذیره نویسی سلب سهام، سهامداران قدیمی نمی توانند شرکت کنند، از این رو آنهایی که قبلا در افزایش سرمایه شرکت کرده اند ۲۵ درصد سهام جایزه دریافت خواهند کرد و دلیل تعویق در اعطای سهام جایزه هم این بوده که یکی از شرکت های نماد درهآور مشکل بدهی بیمه داشت و تا رفع این مشکل زمان برد و امکان ثبت افزایش سرمایه وجود نداشت.

همچنین مدیر امور سهام شرکت دارویی رهاورد تامین اعلام کرد که در حال حاضر منتظر تاییدیه بورس برای افزایش سرمایه هستیم و بعد از آن افزایش سرمایه در رسانه های کثیر الانتشار منتشر می شود و بعد از آن سهام جایزه هم به سهامداران خرد تعلق می گیرد.

به گزارش بازار، باید توجه داشت که سهام نماد درهآور در زمان افزایش سرمایه ۴۱۸۰ تومان ارزش داشت و در حال حاضر با قیمت ۲۱۰۰ تومان معامله می شود، بر همین اساس پذیره نویسی سلب سهام این شرکت با قیمت ۳۸۵۰ تومان هم مشتری ندارد، زیرا خیلی بالاتر از قیمت روز عرضه شده و این نشان می دهد که به این زودی قرار نیست سهام پذیره نویسی شده بازگشایی شوند.

کد خبر: ۱۲۷٬۴۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha