۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
احتمال افزایش تقاضا برای نمادهای کوچک در نیمه بهمن
پیش بینی وضعیت بورس در هفته جاری

احتمال افزایش تقاضا برای نمادهای کوچک در نیمه بهمن

پولبک به حمایت قبلی از دست رفته و ثبات در یک محدوده تا سطح یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد، توام با  نوسان پیش بینی وضعیت شاخص کل در هفته جاری است.

بازار، گروه بورس: پولبک وضعیت شاخص کل به حمایت قبلی از دست رفته و ثبات تا محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد، توام با نوسان جزیی در هفته جاری پیش بینی می شود، زیرا با رشد هفته قبل سهام های بزرگ که عمدتا پرتراکنش ها و بنیادی ها بودند، به نظر می رسد هفته پیش، شاخص کل تا تراز بالاتر رشد کرده و در این مرحله وارد استراحت موقت می شود، اما انتظار ریزش وجود ندارد! به عبارت دیگر نوسان اخیر می تواند موجی از دست به دست شدن سهام نمادها باشد که نوسان گیرها می فروشند و عده ای از حقوقی ها و سهامداران میان مدتی وارد سهم می شوند.

احتمال افزایش تقاضا برای نمادهای کوچک در نیمه بهمن

در شرایط کنونی با توجه به کف های حمایتی قوی در سهام های بزرگ و لیدری صنایع برای دستیابی به شاخص های بالاتر پیش بینی می شود حجم معاملات در این مقطع افزایش یابد و دست به دست شدن سهام تا اخبار مساعد همچنان ادامه داشته باشد. بنابراین برخی از نمادهای بزرگ احتمالا به کف چند هفته قبل خود دوباره برسند و در این هفته نمادهای کوچکتر که در یک ماه اخیر هیچ کندل رو به بالایی ایجاد نکرده اند روند صعودی خود را آغاز کنند و تا نخستین مقاومت خود رشد داشته باشند.

البته با توجه به اینکه در چند هفته اخیر هر خبر مثبتی سوخت شد و به نوعی نوسان گیرها آن را پیش خور کردند این احتمال وجود دارد که میزان اثرگذاری اخبار برای رشد بازار اهمیتی نداشته باشد و در صورتی که دولت و حقوقی ها بخواهند هر اخباری به نفع بازار سهام تفسیر خواهد شد.

در حال حاضر بازار تقریبا از فروشنده خالی شده و معاملات بیشتر توسط نوسان گیرها و حقوقی ها انجام می شود و علت آن حمایت عمده از سهام در کف ها است، از این رو پیش بینی می شود تک سهم ها و سهم های خوش بنیاد کوچک مستعد رشد بیشتر باشند.

کد خبر: ۱۲۷٬۱۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha