۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
تکمیل منوریل قم مطالبه‌ای جدی است| نجات صنعت گردشگری در انتظار تصمیم دولت
بازار گزارش می‌دهد؛

تکمیل منوریل قم مطالبه‌ای جدی است| نجات صنعت گردشگری در انتظار تصمیم دولت

قم- پروژه منوریل در قم سال‌ها متوقف شده در حالی که تکمیل آن نقش مهمی در توسعه پایدار و رونق گردشگری این شهر به عنوان نگین گردشگری کشور دارد.

بازار؛ گروه استان‌ها: شهر قم از مقاصد مهم گردشگری است و سالانه بیش از ۲۰ میلیون گردشگر خارجی و داخلی به قم سفر می‌کنند؛ این شهر با چالش و معضل ترافیک روبرو است و سالیانی است که قمی‌ها با رفت و آمدهای دولت‌های مختلف انتظار ساماندهی پروژه مهمی هستند به نام منوریل که می‌تواند جدای از حل معضلات ترافیک گردشگری شهر را رونق دهد.

امروز قم میزبان دولت سیزدهم است و مهم‌ترین خواسته قمی‌ها حل و پیگیری پروژه تاریخی منوریل است، پروژه‌ای که اگر دقیق و طبق مطالعات استانداردی طراحی می‌شد برای درآمدزایی و حل معضلات این شهر نقش مؤثری داشت.

منوریل پروژه‌ای ملی
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صبح پنج‌شنبه در سفر خود به قم در بازدید از منوریل این شهر مذهبی این پروژه را به عنوان پروژه‌ای ملی و فراملی نام برد و بر سرانجامی این پروژه تأکید کرد.

تکمیل منوریل قم مطالبه‌ای جدی است| نجات صنعت گردشگری در انتظار تصمیم دولت

عزت الله ضرغامی می‌گوید: پروژه «مونوریل قم» از سرمایه‌های ملی و حتی فرا ملی است و نباید این‌گونه رها شود.

وی با بیان اینکه این طرح از پروژه‌های مهم است که سال‌ها متوقف شده، گفت: تعیین و تکلیف منوریل قم برای دولت بسیار مهم است چرا که این پروژه از سرمایه‌های ملی و حتی فرا ملی است و نباید این‌گونه رها شود.

تعیین و تکلیف منوریل قم برای دولت بسیار مهم است چرا که این پروژه از سرمایه‌های ملی و حتی فرا ملی است و نباید این‌گونه رها شود

به گفته وی، متوقف شدن چنین پروژه‌هایی برای کشور خوب نیست و یکی از بحث‌های جدی ما در سفر به قم جمع‌بندی نسبت به منوریل و روشن شدن این پروژه است با توجه به اینکه تمام زیرساخت‌های این پروژه آماده است.

وی قرار است در این سفر با انجمن‌های صنایع دستی و پروژه در حال ساخت هتل ۵ ستاره طوبی در بلوار امین و هم‌چنین بافت محله باغ پنبه و هتل بوتیک در حال ساخت و خانه تاریخی یزدان پناه باید کند.

تکمیل منوریل قم مطالبه‌ای جدی است| نجات صنعت گردشگری در انتظار تصمیم دولت

آسیب کرونا به بخش گردشگری قم
دست اندرکاران بخش گردشگری قم انتظار دارند که بخش نیمه جان این صنعت که با بحران کرونا آسیب شدیدی دیده را ترمیم تا مانند گذشته به جایگاه خود بازگردد؛ ۶۰ درصد درآمد شهر قم از بخش گردشگری است که به دلیل بحران کرونا و بی‌برنامگی‌ها آسیب فراوانی دیده است، این روزها با حذف روادید بین کشور ایران و عراق شاهد حضور گردشگران عراقی در شهر قم هستیم و گردشگری این شهر یا بهبود مطلوب کرونا تا حدودی جان گرفته است.

اما با وجود ظرفیت بالای گردشگری در قم و پذیرش گردشگران خارجی زیرساخت‌های این شهر مطلوب نیست و دست اندرکاران این صنعت از دولت سیزدهم انتظار توجه بیشتر به بخش گردشگری و اختصاص اعتبارات ویژه برای ارتقای زیرساخت‌های اقامتی دارند.

گفتنی است؛ زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و بازدید از بناهای تاریخی، محورها و تأسیسات گردشگری و همچنین حضور در جلسه‌های متعدد استانی با فعالان گردشگری و صنایع‌دستی از دیگر برنامه‌های حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در قم است.

کد خبر: ۱۲۶٬۸۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha