لزوم راه اندازی پنجره واحد خدمات الکترونیک در دستگاه‌ها
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد

لزوم راه اندازی پنجره واحد خدمات الکترونیک در دستگاه‌ها

زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پنجره واحد خدمات الکترونیک باید در همه دستگاه‌ها راه اندازی شود و حداقل ۳۰ درصد خدماتشان را در سال اول از این طریق ارائه کنند.

به گزارش بازار، عیسی زارع پور با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علی‌ها افزود: دولت سیزدهم فناوری اطلاعات را فرصت می‌داند و برای تهدیدات جدی ان هم باید تدبیر کرد.

وی گفت: عقب ماندگی‌های جدی در این حوزه داریم و نیازمند توسعه شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت آن هستیم.

زارع پور افزود: شبکه ملی اطلاعات دو بال اساسی دارد، بال اول شبکه پرسرعت در سراسر کشور است که پروژه فیبر نوری تا منازل را باید تا پایان دولت به گونه‌ای اجرا کنیم که ۲۰ میلیون پورت پرسرعت برنامه ریزی شود، البته کاری سخت است و همانند ان روزها که برای گاز کشی همه بسیج شده بودند در این باره هم باید نهضتی در کشور راه بیفتد.

وزیر ارتباطات گفت: در دهه فجر نقشه راه فیبر نوری را ارایه خواهیم کرد و در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به توسعه این شبکه اندیشیده ایم و همه دستگاه‌ها باید امکاناتشان را در اختیار بگذارند.

وی افزود:شهرداری‌ها و بخش‌های عمومی و دولتی هم باید پای کار بیایند.

وزیر ارتباطات افزود: اگر بار از روی شبکه موبایل برداشته شود کندی اینترنت از بین می‌رود.

زارع پور گفت: بال دوم شبکه ملی اطلاعات خدمات است که شامل خدمات متنوع می‌شود که یک مورد خدمات دولت الکترونیک است و تاکنون فقط ۴۰ درصد پیشرفت داشته ایم و آن هم در قالب جزایر متعدد.

کد خبر: ۱۲۴٬۴۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha