۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
آمارهای کشتار دام مولد نگران‌کننده است
رئیس اتحادیه گاو داران صنعتی خراسان رضوی:

آمارهای کشتار دام مولد نگران‌کننده است

مشهد- صراف رئیس اتحادیه گاو داران صنعتی خراسان رضوی گفت: کمبود و گرانی نهاده‌های دامی موجب شده تا پرورش گوشتی و شیری برای تولیدکننده صرفه اقتصادی نداشته باشد.

افشین صراف در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد:  متأسفانه دامداران به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه‌های تولید و هم‌چنین مشکل تأمین نهاده دست به اقدام مخاطره‌آمیز کشتار دام زده اند که در آینده این صنعت را با چالشی بزرگ و جدی همراه می‌کند.

وی بابیان اینکه آمارهای کشتار دام مولد بسیار نگران‌کننده است افزود: از ابتدای امسال تاکنون کشتار دام مولد در خراسان رضوی نسبت به پارسال ۳۰۰ درصد بیشتر شده است.

رئیس اتحادیه گاو داران صنعتی خراسان رضوی با اشاره به افزایش تصاعدی قیمت نهاده‌های دامی در بازار به ما گفت: قیمت نهاده‌های دامی به‌صورت روزانه در حال افزایش است و در طی دو سال گذشته به بیش از ۸ برابر رسیده است.

وی افزود: به‌طور مثال  قیمت یک کیلو  جو به‌عنوان یکی اقلام مهم نهاده‌های دامی در سال ۱۳۹۸ فقط ۴۰۰ تومان بود اما شما مشاهده می‌کنید که قیمت همین محصول امروز به بیش از ۴۸۰۰ تومان یعنی ۸ برابر رسیده درحالی‌که محصول دامدار قیمت آن ۸ برابر نشده است.

صراف افزود: ذرت به‌عنوان دیگر نهاده دامی مورد مصرف روزانه در صنعت دام‌پروری الآن هر کیلوگرمش ۵۱ هزار ریال قیمت دارد که بالاترین نرخ در تاریخ و نشانگر شدت حجم فشار مالی بر تولیدکننده است. 

وی ادامه داد: نرخ نهاده‌های دامی در تعیین هزینه‌های دامدار نقشی بسیار مؤثر دارد زیرا خوراک دام به‌تنهایی ۷۰ درصد بهای تمام‌شده تولیدات دامی را تشکیل می‌دهد. 

وی با شاره به قیمت تمام‌شده شیر افزود: به‌طور مثال هر کیلو شیر تولید برای دامدار کیلویی ۸۵۰۰ تومان تمام می‌شود اما تولیدکننده مجبور است که باقیمت پائین تری آن را به بازار عرضه کند تا بتواند حداقل اشتغال خود را حفظ کند.

کد خبر: ۱۲۲٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha