۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
شاخص هم وزن از کف حمایتی آبان ۹۹ عبور کرد
«بازار» گزارش می دهد

شاخص هم وزن از کف حمایتی آبان ۹۹ عبور کرد

در حالی که مسئولان اقتصادی در دولت قبل به مردم وعده می دادند در بورس بمانید بازدهی سالانه آن حداقل ۳۰ درصد است شاخص هم وزن از کف حمایتی آبان ۹۹ عبور کرد.

بازار؛ گروه بورس: شاخص کل هم وزن از کف آبان ۹۹ هم گذشت، در حالی که مسئولان اقتصادی کشور در یک سال گذشته همواره به مردم وعده داده اند که بازدهی بورس حداقل ۳۰ درصد است، اما واقعیت ها این است که مجموع بازدهی بورس از آبان سال گذشته تا امروز نه تنها مثبت نبوده، بلکه منفی هم بوده و این مساله به سیاست گذاری های کلان اقتصادی کشور برمی گردد.

شاخص کل هم وزن بورس در محدوده حمایتی ۳۶۹ هزار واحد تا ۳۶۴ هزار واحد نیاز به یک شوک حرکتی داشت تا بتواند مجددا به سمت قله ۴۷۰ هزار واحدی حرکت کند اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است

شاخص کل هم وزن بورس در محدوده حمایتی ۳۶۹ هزار واحد تا ۳۶۴ هزار واحد نیاز به یک شوک حرکتی داشت تا بتواند مجددا به سمت قله ۴۷۰ هزار واحدی حرکت کند اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است و اگر این روند نزولی بورس ادامه داشته باشد محدوده حمایت بعدی این شاخص ۳۲۵ هزار واحدی خواهد بود.

وحشت در بازار سرمایه در حالی حاکم شده که وزیر اقتصاد روز گذشته تاکید کرد که افت بورس متاثر از فروش اوراق دولتی نیست و فاکتورهای مختلفی دخیل است و دولت برای کنترل این مساله به دنبال عرضه بسیاری از شرکت های خارج از بورس خود به عنوان عرضه اولیه است.

با توجه به روند کنونی بازار در حال حاضر بسیاری از سهم در زیان ۶۰ تا ۸۰ درصدی هستند و جو روانی سنگینی بر بازار حاکم است و این مساله می تواند نه تنها به دامنه بی اعتمادی ها در اقتصاد کشور دامن بزند منجر به ناامیدی مردم از دولت مردان اقتصادی کشور شود و تبعات سیاسی و اجتماعی به همراه داشته باشد. بنابراین با توجه به وعده های دولت برای حمایت از بورس باید اقدامات لازم در زمینه فعال سازی صندوق تثبیت بورس اجرایی شود.

کد خبر: ۱۱۴٬۷۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha