۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
فعالیت ۲۵ واحد مرغ تخمگذار در گلستان| دوگانگی قیمت سبب خروج گوشت مرغ از استان می شود
جانشین رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خبرداد؛

فعالیت ۲۵ واحد مرغ تخمگذار در گلستان| دوگانگی قیمت سبب خروج گوشت مرغ از استان می شود

گرگان- حسن پور، جانشین رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از فعالیت ۲۵ واحد مرغ تخمگذار در استان خبرداد و گفت: دوگانگی قیمت گوشت مرغ در گلستان و کشور سبب خروج غیرقانونی این محصول از استان می شود.

سعید حسن پور در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: بیش از هزار واحد تولید گوشت مرغ و ۲۵ واحد مرغ تخمگذار در گلستان فعال هستند.

جانشین رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: این واحدها روزانه ۶۰۰ تن گوشت و ۱۶۰ تن تخم مرغ تولید می کنند که مازداد آن به دیگر استان ها صادر می شود.

وی بیان کرد: میزان نیاز مصرف گوشت مرغ در گلستان طبق اعلام سازمان صمت ۱۳۰ تن بوده و مازاد استان به ۹ استان دیگر صادر می شود.

حسن پور گفت: هرچند که به طور غیررسمی قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در کشور ۳۱ هزار تومان اعلام شده اما این رقم در استان ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است و هنوز افزایش قیمت را اجرایی نکردیم.

جانشین رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان اضافه کرد: ممکن این تفاوت قیمت سبب خروج غیرقانونی گوشت مرغ از بازار استان شود لذا باید کارگروه تنظیم بازار سریع تر در این خصوص تشکیل جلسه داده و قیمت را تغییر دهد.

وی در خصوص تخم مرغ هم گفت: میزان مصرف روزانه استان هم ۶۰ تن است و مازاد آن به دیگر استان ها صادر می شود.

حسن با اشاره به وجود صف تخم مرغ در برخی از نقاط گرگان طی روزهای اخیر، توضیح داد: قیمت قبلی تخم مرغ در استان ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان بود و به دلیل این که برخی از واحدهای عرضه کننده، تولیدکننده هم هستند لذا با نرخ قبلی این کالا را عرضه می کردند و همین امر سبب تشکیل صف می شد اما هم اکنون قیمت به کیلویی ۲۱ هزار تومان رسیده و صفی در استان نداریم.

کد خبر: ۱۱۴٬۲۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha