۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
بازگشت شرکت های کره ای به معنای واردات کالا نیست| شروط تهاتر پول های بلوکه شده از کره جنوبی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بازار مطرح کرد

بازگشت شرکت های کره ای به معنای واردات کالا نیست| شروط تهاتر پول های بلوکه شده از کره جنوبی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: همکاری ما با شرکت‌های الجی و سامسونگ در حد همکاری مشترک است نه اینکه آن‌ها برگردند و بیایند و بازار ما را تصاحب کنند و یا کالاهایشان را در بازار ما به فروش برسانند.

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به زمزمه‌های بازگشت شرکت‌های خارجی در حوزه لوازم خانگی به کشور گفت: مسیر حرکت ما این است که بتوانیم در بخشی از فیلدها و حوزه‌های تخصصی صنعت از یک ظرفیت خوبی برخوردار شویم و در یک الگوی منطقه‌ای و به عبارتی بین‌المللی ایفای نقش کنیم.

وی تاکید کرد: یکی از این ظرفیت‌ها، ظرفیت حوزه‌های صنعت لوازم خانگی است که در سال‌های اخیر به واسطه تحریم اتفاقات خوبی در کشور ما رخ داده و شرکت‌های داخلی نشان دادند که می‌توانند با توجه به توانمندی خودشان در حد استانداردهای منطقه‌ای و بین‌المللی خودشان را نشان دهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بنده فکر می‌کنم همکاری ما با شرکت‌هایی همچون الجی و سامسونگ در حد همکاری مشترک است نه اینکه آن‌ها برگردند و بیایند و بازار ما را تصاحب کنند و یا کالاهایشان را در بازار ما به فروش برساند.

پورابراهیمی تصریح کرد: طبیعتا ما مواد اولیه لازم را در ایران داریم و خوشبختانه دانش فنی و تکنولوژی لازم هم در کشور موجود است بنابراین در این حوزه یک ظرفیت بسیار خوبی وجود دارد و خوشبختانه جز کشورهای دارای آن توان لازم برای صادرات هستیم.

وی تاکید کرد: بازگشت شرکت‌هایی همچون ال جی و سامسونگ به معنای این نیست که این شرکت ها کالا به کشور وارد کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجبس در ادامه درباره بازگشت این شرکت در ازای پول‌های بلوکه شده ایران از کره جنوبی گفت: به نظر بنده اساساً نباید پول کشور را بابت کالایی که می‌توانیم در کشور تولید کنیم، به استفاده برسد. بنابراین اولویت ما در ازای پول‌های بلوکه شده مواد اولیه، تجهیزات، سرمایه‌گذاری و قطعات لوازم بخش صنعتی ماست که در لیست فهرست مواد مورد نیاز امروز کشور می‌باشد یعنی ما این موارد را می‌توانیم به آنها بگوییم و آن‌ها این موارد را تامین کنند و به ما به ازای آن در قالب تهاتر به ما بدهند.

کد خبر: ۱۰۹٬۱۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha