۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶
تامین برق پایدار با رفع مشکل اقتصادی صنعت برق
کارشناس صنعت برق عنوان کرد

تامین برق پایدار با رفع مشکل اقتصادی صنعت برق

ملایری ، کارشناس صنعت برق گفت: چاره اندیشی برای رفع مشکل اقتصاد صنعت برق، مهم‌ترین راهکار دستیابی به تولید و تامین پایدار برق در کشور است.

به گزارش بازار، احسان ملایری با اشاره به اینکه سرمایه گذاری، اصلی‌ترین مشکل موجود در صنعت برق کشور است افزود: این صنعت در حال حاضر به لحاظ فنی از جمله احداث نیروگاه، ساخت تجهیزات، مدیریت پروژه، تعمیرات و مهندسی مشکلی ندارد و مسئله اصلی این صنعت هم اکنون سرمایه گذاری و تامین مالی است.

وی گفت: موضوع اصلی صنعت برق اقتصاد این صنعت است که اگر برای آن چاره اندیشی شود ایران می‌تواند کشوری با ثبات و توانمند در تامین برق خود و حتی کشورهای همسایه شود.

این کارشناس برق ادامه داد: طبق آمار موجود، ایران در سال ۲۰۲۰ با تولید ۳ هزار و ۲۲۲ میلیارد کیلووات ساعت برق رتبه ۱۲ را در جهان داشته است و البته این رقم می‌تواند بیشتر باشد اگر مشکلات این صنعت برطرف شود.

ملایری افزود: باوجود قابل توجه بودن حجم تولید انجام شده در سال ۲۰۲۰ ,، اما این رقم درآمدزایی چندانی برای این صنعت نداشته است.

وی گفت: اگر این کالای باارزش به قیمت واقعی عرضه شود و البته مشترکان هم توان خرید آن را با قیمت واقعی داشته باشند؛ بخش مهمی از مشکلات صنعت برق برطرف خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۳٬۷۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha