۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
پیش بینی اوپک از افزایش تقاضای جهانی نفت
خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛

پیش بینی اوپک از افزایش تقاضای جهانی نفت

با توجه به پیش بینی‌های اقتصاد کلان بهتر انتظار می رود سرعت رشد مصرف نفت در سطح جهانی افزایش یابد.

به گزارش بازار، سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، در گزارش ماهانه خود که روز پنجشنبه منتشر شد اعلام کرد پیش بینی می‌شود تقاضای جهانی نفت دست کم تا سال ۲۰۲۲ روندی صعودی را طی کند. اوپک در حالی افزایش تقاضای جهانی نفت را پیش بینی کرده است که انتظار می‌رود این سازمان و متحدانش برای افزایش سطح تولید خود توافق کنند. طبق گزارش جدید اوپک، انتظار می‌رود تقاضای نفت امسال به شش میلیون بشکه در روز افزایش یابد و به میانگین ۹۶.۶ میلیون بشکه در روز برسد. اوپک در گزارش قبلی خود نیز پیش بینی‌های مشابهی درباره تقاضای جهانی نفت ارائه کرده بود.

اوپک همچنین پیش بینی کرده است که سال ۲۰۲۲ نیز تقاضای جهانی نفت ۳.۳ میلیون بشکه دیگر در روز افزایش یابد و به ۹۹.۸۶ میلیون بشکه در روز برسد و در نیمه دوم سال نیز از مرز یکصد میلیون بشکه در روز عبور کند. به گفته کارشناسان اوپک، این افزایش تقاضا طلای سیاه در جهان عمدتا ناشی از رشد اقتصادی کشورهای غیر عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی به ویژه چین و هند است که میزان مصرف انرژی آنها چه در بخش حمل و نقل و چه صنایع (پتروشیمی) از دوره قبل از همه گیری کرونا نیز فراتر می‌رود.

اوپک با توجه به پیش بینی‌های اقتصاد کلان بهتر و تأثیر قابل توجه توافق نامه اوپک پلاس بر بازار نفت انتظار دارد که در نیمه دوم سال ۲۰۲۱، سرعت رشد مصرف نفت در سطح جهانی افزایش یابد.

کد خبر: ۹۹٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha