۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
 واکسیناسیون ۶۸ سال به بالا از دوشنبه
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد

واکسیناسیون ۶۸ سال به بالا از دوشنبه

رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص عادی انگاری کرونا در جامعه هشدار داد و گفت: متاسفانه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ۶۶ درصد رسیده است.

به گزارش بازار، علیرضا رئیسی پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا از شیوه گسترده کرونا در ۲۵ استان خبر داد و افزود: متاسفانه برغم هشدارهایی که داده می‌شود میزان رعایت‌ها ۶۶ درصد و جای تاسف دارد و ضرورت دارد مراقبت‌های بیشتری انجام شود و اگر رعایت‌ها زیر ۸۵ باشد امیدی به مهار نیست.

 سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت : ۲۵ استان با ویروس دلتا روند صعودی دارند و در حال حاضر ۱۴۳ شهر قرمز، ۱۸۶ شهر نارنجی و ۱۱۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیسی افزود: امروز این جلسه به ریاست آقای روحانی رئیس جمهور و تمام اعضا تشکیل شد و بحث های مختلفی دراین باره داشتیم.

وی افزود : در ابتدا مرورری بر وضعیت ویروس جهش یافته دلتا داشتیم. در حال حاضر در بیش از ۶۵ کشور دنیا این ویروس شناسایی شده است و درحال در برگیری کشورهای دیگر است و قدرت سرایت بیشتری دارد و در کل کشور در حال چرخش است.

رئیسی ادامه داد: در سطح دنیا بیشترین ابتلا و مرگ و میر را در درجه اول برزیل و سپس هند و بعد از آن اندونزی و نیز روسیه دارد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه عادی انگاری و ساده انگاری و کاهش حساسیت‌ها را در جامعه شاهد هستیم، تصریح کرد: باید همه مراکز تجمعی شیوه نامه‌ها را رعایت کنند، از جمله رستوران‌ها که در شرایط قرمز فقط به صورت بیرون بر می‌توانند فعالیت کنند.

رئیسی از آغاز واکسیناسیون گروه سنی بالای ۶۸ سال از روز دوشنبه ۲۱ تیر خبر داد و گفت: با ورود واکسن‌های خارجی و داخلی به چرخه واکسیناسیون، تزریق واکسن به گروه‌های هدف از این هفته سرعت می‌گیرد.  

کد خبر: ۹۸٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha