۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
 افزایش ۷۰ درصدی صادرات کشورمان در ۳ ماهه ابتدایی امسال
معاون سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد

افزایش ۷۰ درصدی صادرات کشورمان در ۳ ماهه ابتدایی امسال

نوری، معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران در سومین جشنواره ملی حاتم (حمایت از تولید ملی) از رشد ۷۰ درصدی صادرات کشورمان در سه ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، فرهاد نوری در این جشنواره که با حضور معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت، تولید کنندگان و صادر کنندگان برتر، فعالان بخش خصوصی و نمایندگان دستگاه های اجرایی برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: در سه ماهه ابتدایی امسال ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم و میزان واردات نیز ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بوده است.

حجم تجارت خارجی بیش از ۲۱ میلیارد دلاری تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۰
وی حجم تجارت خارجی کشورمان را در این مدت بیش از ۲۱ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: صادرات کشورمان در سه ماهه ابتدایی امسال رشد ۷۰ درصدی و واردات نیز رشد ۳۵ درصدی داشته است.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران همچنین بیان کرد: قیمت هر تن کالای صادراتی ۳۵۰ دلار و قیمت هر تن کالای وارداتی یکهزار و ۲۰۰ دلار بوده است.

نوری در ادامه تصریح کرد: در این راستا باید صادرات کشورمان با ارزش افزوده بیشتری همراه شود که در این حوزه باید اقدامات اساسی انجام پذیرد.

حمایت از تولیدکنندگان برای ورود مواد اولیه و ماشین مورد نیاز
وی همچنین بر حمایت از تولیدکنندگان برای ورود قطعات، تجهیزات، مواد اولیه و ماشین آلات تولید برای تولید بهتر و ارتقاء صادراتی تاکید کرد.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه، گفت: نباید ظرفیت‌های خالی تولید متوقف گردد و باید حمایت ها و مشوقهای قانونی از صادرات با پیچیدگی محصول و کالای خدماتی صادرکنندگان نسبت مستقیم داشته باشد و مشوق ها با توجه به پیچیدگی های محصول بالاتر رود.

توسعه دیپلماسی با کشورهای همسایه برای ارتقای توان صادراتی
نوری همچنین بیان کرد: توسعه دیپلماسی با کشورهای همسایه و انعقاد قراردادهای گسترده خارج از کشور برای ارتقاء جایگاه صادراتی ضروری است.

نقش بنگاه های کوچک و متوسط در ارتقاء صادرات
وی همچنین به نقش بنگاه های کوچک و متوسط در ارتقاء صادرات اشاره کرد و گفت: این بنگاهها از طریق شبکه سازی، ایجاد کنسرسیوم های تخصصی صادرات و شتاب دهنده های صادراتی به ارتقاء صادرات کمک می کنند.

گفتنی سومین جشنواره ملی حاتم (حمایت از تولید ملی) به همت موسسه مطالعات خلیج فارس و با همکاری معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت، دانشگاه صنایع و معادن و خانه کارگر سه شنبه ۱۵ تیر ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

در این همایش از برگزیدگان در حوزه تولید ملی تجلیل به عمل آمد.

با توجه به شیوع ویروس کرونا این همایش با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و به صورت محدود برگزار گردید.

کد خبر: ۹۷٬۸۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha