۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
۳۰ درصد مسکن مناطق حاشیه ای بدون پروانه ساخته می شود
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران:

۳۰ درصد مسکن مناطق حاشیه ای بدون پروانه ساخته می شود

ساری - رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران گفت: ۲۰ تا ۳۰ درصد از ساخت و سازهای حریم شهرها در استان بدون پروانه صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار بازار، سیف الله علی نیا ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه ساختمان های حاشیه شهرها در استان بدون توجه به مسائل فنی ساخته می شود گفت: در حاشیه شهرها، ساختمانهای مسکن  بدون توجه به مسائل فنی انجام می شود زیراخدمات مهندسی در این مناطق ارائه نمی شود و باید با صدور پروانه موقت بتوان ضوابط و آیین نامه خدمات مهندسی را در آن رعایت کرد.

وی افزود: بسیاری از شهرداری ها نظام مهندسی را دور می زنند بدون آنکه نقشه ها در نظام مهندسی ثبت شود و مهندسانی که پای نقشه هایی را بدون نظر سازمان امضاء کنند تحت بررسی قرار می گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران گفت: ۲۰ تا ۳۰ درصد ساخت و سازهای استان از مجرای سازمان انجام نمی شود و عملا ۲۰ تا ۳۰ درصد ساختمان ها فقط برای پایان کار مراجعه می کنند.

علی نیا با عنوان اینکه هزینه ساخت و ساز کمتر از متری دو میلیون تومان نیست، تصریح کرد: این درحالی است که خدمات مهندسی کمتر از دو درصد هزینه‌های ساختمان را تشکیل می‌دهد و استفاده از خدمات مهندسی باید به معنای واقعی انجام شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با اظهار اینکه عمده مهندسان استان فرهیخته و متعهد هستند، تصریح کرد: اگر اشتباهی در این بخش نیز وجود دارد باید اصلاح و مدیریت شود.

کد خبر: ۸۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha