۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
شهر جدید «تیس» وارد عملیات اجرایی شد| ۱۸ هزار مسکن مهر ناتمام
مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید:

شهر جدید «تیس» وارد عملیات اجرایی شد| ۱۸ هزار مسکن مهر ناتمام

غفوری، مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه بیش از ۸ هزار هکتار زمین ساخت نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید تامین شد گفت: عملیات اجرایی شهر جدید تیس در سیستان و بلوچستان وارد عملیات اجرایی شد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: سعید غفوری در نشست خبری خود با خبرنگاران در ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در شهرهای جدید بالغ بر ۸ هزار هکتار به استعداد ساخت ۳۳۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی ۱۶۸ هزار و ۳۸۹ واحد نهضت ملی در بخش‌های حمایتی آغاز شده است و در کنار آن ساخت ۵۰ هزار واحد دیگر نیز در قالب‌های قراردادهای مشارکتی و خودمالکی در سراسر کشور در حال اجرا است.

در پروژه مسکن مهر ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود

او ادامه داد: شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در پروژه مسکن مهر ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود.

غفوری با توضیح اینکه در تکمیل واحدهای مسکنی مهر از منابع صندوق ملی مسکن بهره بردیم اظهار داشت: در بخش خدمات روبنایی و زیربنایی در شهرهای جدید در طی ۳۳ ماه گذشته ۲۸۱ پروژه با اعتبار ۴ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان افتتاح شد. همچنین عملیات اجرایی ۳۵۱ پروژه خدمات روبنایی و زیربنایی با اعتبار ۱۰ هزار و ۱۰ میلیارد تومان آغاز شده است.

مکان‌یابی ۲۷ نقطه ساحلی در کشور در راستای سیاست‌های توسعه دریا محور ابلاغی رهبر انقلاب انجام شد که ۱۴ پهنه در هرمزگان، ۹ پهنه در سیستان و بلوچستان، ۳ پهنه در بوشهر و یک پهنه و شهر جدید در استان خوزستان است

وی همکاری در مکان‌یابی و احداث شهرها و شهرک‌های جدید را از دیگر اقدامات این شرکت در دولت سیزدهم برشمرد و گفت: مکان‌یابی ۲۷ نقطه ساحلی در کشور در راستای سیاست‌های توسعه دریا محور ابلاغی رهبر انقلاب انجام شد که ۱۴ پهنه در هرمزگان، ۹ پهنه در سیستان و بلوچستان، ۳ پهنه در بوشهر و یک پهنه و شهر جدید در استان خوزستان است.

وی اجرای سیاست‌های دریا محور رهبر انقلاب را در توسعه بلندمدت کشور حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: برای این ۲۷ نقطه ساحلی در جنوب کشور ۳۶۲ هزار هکتار زمین تامین شد. ایجاد ٢٧ شهر ساحلی در راستای تحقق تبدیل اقتصاد نفت پایه به دریامحور است و می‌تواند دروازه های اقتصادی کشور مبتنی بر اقتصاد دریامور را بار کند و این سیاست قطعا نقش انکارناپذیری در توسعه بلند مدت در کشور خواهد داشت.

عملیات اجرایی شهر جدید تیس در سیستان و بلوچستان و شهر جدید خلیج فارس در استان هرمزگان وارد عملیات اجرایی شده است

غفوری گفت: عملیات اجرایی شهر جدید تیس در سیستان و بلوچستان و شهر جدید خلیج فارس در استان هرمزگان وارد عملیات اجرایی شده است و همچنین از این ۲۷ نقطه، طرح جامع ۶ شهر آماده و یک شهر دیگر در حال اتمام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در طی دولت سیزدهم در شرکت عمران شهرهای جدید احداث ۲۰ شهرک با مساحت ۱۰ هزار هکتار و ۱۳۰ هزار واحد بررسی شده است. همچنین پروانه ایجاد ۳ شهرک خصوصی نیز در همین دولت صادر شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بخش حمل و نقل نیز افتتاح رسمی متروی تهران-پرند با حضور رییس جمهور شهید انجام شد. همچنین تکمیل قطار حومه‌ای گلشهر-مهستان و احداث ایستگاه‌های آن نیز در دولت سیزدهم به اتمام رسید. قطار حومه‌ای اصفهان- بهارستان با ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی نیز در مراحل پایانی قرار دارد. گشایش‌های مناسبی نیز در قطار حومه‌ای مشهد-گلبهار به دست آمده است.

کد خبر: ۲۹۳٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha