۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
بازگشت دلار صرافی ها به کانال ۱۴ هزار تومان
سیر نزولی نرخ ارز

بازگشت دلار صرافی ها به کانال ۱۴ هزار تومان

نرخ ارز در بازار آزاد و صرافی های بانکی این روزها در حالی روند کاهشی را می پیماید که خیلی ها معتقد بودند قیمت دلار تا پایان سال به ۱۸ هزار تومان هم می رسد.

به گزارش بازار، قیمت ارز طی چند روز اخیر با کاهش همراه شده است. دلالان میدان فردوسی نیز با وجود شیوع ویروس کرونا اما کم و بیش در این بازار فعالیت می کنند. فعالیتی که البته چون سالهای گذشته در این مقطع زمانی رنگ و بوی خاصی ندارد چرا که علاوه بر وجود این بیماری دیگر چون گذشته به رونق این بازارخوش بین نیستند چرا که قیمت ارز در حال ثبات و کاهش قیمت است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز، قیمت دلار را برای فروش به مردم ۱۴ هزار و ۸۵۰ تومان اعلام کرده‌اند که نسبت به روز گذشته کاهش ۱۵۰ کاهش داشته است این صرافی‌ها همچنین دلار را از مردم با قیمت ۱۴ هزار و ۷۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

از طرفی قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها نیز ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده است. همچنین قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۶ و ۶۰۰ هزار تومان است.

قیمت دلار در بازار آزاد نیز در کانال ۱۵ هزار تومان قرار دارد و این احتمال وجود دارد که قیمت ها در چنین بازاری نیر کاهشی شود.

بنا به این گزارش، قیمت دلار اکنون در کانال ۱۴ هزارتومان است، با توجه به سیاست های بانک مرکزی در ساماندهی و ثبات بخشی نرخ ارز دربازار همچنین کاهش میزان تقاضا برای خرید این کالا به نظر می رسد جهش قیمتی در این بازار اتفاق نیفتد و به احتمال زیاد در کانال ۱۴ هزار تومان متوقف شود چرا که اکنون خیلی از سرمایه گذاران بازار ارز فروشنده این کالا هستند.

قیمت دلار که در اواسط ماه گذشته در کانال ۱۲ هزار تومان بود، بدنبال جوسازی درخصوص تصمیم گروه اقدام مالی توریسم (اف ای تی اف) و قرار گرفتن ایران در لیست سیاه، ملتهب و در برخی مواقع به بیش از ۱۶ هزار تومان نیز رسید اما با توجه به هشدارهای بانک مرکزی نسبت به پرریسک بودن بازار ارز و نزولی شدن قیمت ها همچنین کاهش تقاضا برای خرید این کالا در روزهای پایانی سال قیمت ارز مسیرکاهش قیمت را در پیش گرفته است.  

کد خبر: ۸٬۸۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha