۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
دلار صرافی ها ۱۰۰ تومان ارزان شد
گزارش بازار از روزهای پر نوسان بازار سرمایه، ارز و طلا

دلار صرافی ها ۱۰۰ تومان ارزان شد

با وجود ریزش شدید شاخص های در بازار سرمایه و افزایش قیمت طلا، نرخ ارز در بازار آزاد کاهشی است تا جایی که قیمت دلار امروز در بازار آزاد نسبت به روز گذشته ۱۰۰ تومان ارزان شده است.

به گزارش" بازار" خیلی ها معتقدند در پی ریزش شدید شاخص های بورس در چند روز اخیر، سرمایه ها از این بازار خارج و به بازار ارز سرارزیر می شوند و این موضوع باعث گرانی ارز در بازار آزاد می شود اما از آنجایی که بازار ارز از ریسک بالایی برای سرمایه گذاری برخوردار است و از طرفی هشدارهای لازم به سرمایه گذاران برای ورود نکردن به این بازار داده شده است بنابراین چنین بازاری نمی تواند جایگاهی مناسب برای سرمایه گذاری سودآور باشد.

امروز صرافی‌های بانک‌ها، قیمت دلار را برای فروش به مردم ۱۵ هزار تومان اعلام کرده‌اند که نسبت به روز گذشته کاهش ۱۰۰ تومانی داشته است. همچنین این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۵ هزار تومان خریداری می‌کنند.

البته در بازار آزاد قیمت دلار ۱۵ هزار و ۴۲۰ تومان، درهم امارات ۴ هزار و ۲۳۵ تومان، یورو  ۱۷ هزار تومان تعیین شده و به‌فروش می‌رسد.

قیمت فروش یورو نیز امروزدر صرافی‌های بانک‌ها، ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شده است. همچنین قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۶ و ۷۰۰ هزار تومان است.

هم اکنون نیز در بازار آزاد قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۰۱ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۵ میلیون و ۹۸۵ هزار تومان و قیمت دلار ۱۵ هزار و ۴۲۰ تومان است.

همچنین شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز ۵۹۸۱ واحد ریزش کرد.

کارشناسان بازار معتقدند؛ این روزها سرمایه گذاری در همه بازارها باید با حساسیت خاصی انجام شود چرا که پیش بینی درست برای سود آوری در همه بازارها سخت به نظر می رسد و ریسک سرمایه گذاری به دلیل تحولات جهانی ناشی از کرونا و افت تقاضا  در ماه های اخیرو وپیش رو در ایران بالاتر از همیشه شده است . بنابراین سرمایه گذاران نباید هیجانی اقدام به سرمایه گذاری کنند زیرا احتمال زیان و یا از بین رفتن سرمایه ها دور از ذهن نیست.

از طرفی در شرایط پیش‌رو کنترل انتظارات تورمی مهم‌ترین اقدامی است که سیاست‌گذار اقتصادی باید مورد نظر قرار دهد و این موضوع از نظر زمانی، بر هرگونه سیاست‌گذاری پولی و مالی ارجحیت دارد.

کد خبر: ۸٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha