۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۸
بودجه ای برای کمک به کسبه نداریم/ نامه نگاری برای توجیه تامین اجتماعی و وزارت اقتصاد از وضعیت اصناف
رئیس اتاق اصناف تهران در گفتگو با بازار:

بودجه ای برای کمک به کسبه نداریم/ نامه نگاری برای توجیه تامین اجتماعی و وزارت اقتصاد از وضعیت اصناف

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: شیوع بیماری کرونا و هراس از افزایش انتشار آن موجب شده تا بسیاری از مشاغل زیان های بسیار سنگینی را متحمل شوند بنابراین لازم است تا بانک مرکزی، سازمان امورمالیاتی و تامین اجتماعی برای زمین گیر نشدن صنوف اقدامات حمایتی انجام دهند.

قاسم نوده فراهانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: شیوع بیماری کرونا در کشور باعث شد تا صنوفی نظیر قهوه خانه داران، رستوران ها، فست فودها، تالارهای پذیرایی، جگرگی ها و ... تعطیل شوند زیرا تنها راه مقابله با این بیماری، پیشگیری است.

وی افزود: به منظور حمایت از اصناف با وزارت امور اقتصاد و دارایی، سازمان تامین اجتماعی و بانک مرکزی مکاتباتی انجام دادیم تا در زمینه مالیات، حق بیمه و اقساط معوق تولیدکنندگان با آنها همراهی های لازم انجام شود.

رئیس سابق اتاق اصناف ایران ادامه داد: در حال حاضر صنوفی برای دیرکرد در پرداخت حق بیمه، جریمه می شوند به همین دلیل لازم است تا سازمان تامین اجتماعی در این خصوص تدابیری اندیشیده و با تقسیط بدهی اعمال فشار کمتری به اصناف داشته باشد.

کسبه حمایت عملیاتی می خواهند

نوده فراهانی تصریح کرد: همچنین عدم فروش کسبه در اسفند ماه باید در مالیات آنها لحاظ شود که  این امر نیازمند همراهی وزیر اقتصاد و دارایی است.

این مسئول صنفی خاطرنشان کرد: هر چند رئیس کل بانک مرکزی دستوری برای تاخیر دو ماهه برای پرداخت اقساط کسبه صادر کرده است اما امیدواریم بانکها به  این دستورالعمل جامع عمل بپوشانند زیرا در غیراین صورت حمایت لفظی از اصناف برای آنها گره گشا نیست.

رئیس اتاق اصناف تهران افزود: امیدواریم تا هفته آینده مسئولانی که مخاطب نامه اصناف بوده اند پاسخ روشنی ارائه دهند تا مشخص شود چگونه از اصناف می توان حمایت کرد.

قادر به حمایت مالی از اصناف نیستیم

رئیس سابق اتاق اصناف ایران در واکنش به این سوال که آیا اتاق اصناف برای حمایت از اصناف اقدامی می کند یا خیر گفت: برای حمایت مالی از کسبه و صاحبان صنوف قدرت مالی و درآمد دولتی نداریم.

نوده فراهانی تصریح کرد: درآمد اتاق اصناف  از محل یک درصدی است که از خود اصناف می گیریم و صرف هزینه های جاری می شود

رئیس اتاق اصناف تهران خاطرنشان کرد: حتی یک ریال  درآمد مازاد نداریم که بخواهیم به کسبه کمک کنیم.

کد خبر: ۷٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha