مالک تلگرام در فرانسه بازداشت شد| ارزهای تلگرامی سقوط آزاد کردند
بازار گزارش می دهد؛

مالک تلگرام در فرانسه بازداشت شد| ارزهای تلگرامی سقوط آزاد کردند

پاول دوروف بعد از خروج از جت شخصی‌اش توسط سرویس های اطلاعاتی فرانسه در فرودگاه لوبورژ پاریس بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار بازار، موسس تلگرام به دلیل عدم همکاری با نیروهای امنیتی و دولت فرانسه بازداشت شده است. دوروف پیش از این از همکاری با روسیه و آمریکا نیز امتناع کرده بود.

رسانه فرانسوی TF۱ به نقل از یک منبع نزدیک به پرونده دوروف مدعی شد دوروف در سکوی خود اجازه داده جرم و جنایت زیادی انجام شود و برای جلوگیری از آنها هیچ کاری انجام نداد. این پرونده احتمالا توجه بین المللی را برانگیخته و فشار را بر دیگر کشورهای اروپایی برای سرکوب فعالیت های تلگرام افزایش دهد.

پاول دوروف از سال ٢٠١٧ در دبی زندگی می‌کند و تابعیت امارات را دارد. با این حال یک رسانه فرانسوی مدعی شد دوروف یک شهروند فرانسوی است و مشمول مبادله یا استرداد نیست!

واکنش ها به بازداشت دوروف

در پی بازداشت مالک تلگرام دوما دولتی فدراسیون روسیه با ارسال نامه ای به وزارت امور خارجه خواستار "آزادی پاول دوروف از فرانسه" شددر این نامه آمده است: دستگیری وی ممکن است دلایل سیاسی داشته باشد و ابزاری برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران تلگرام باشد. این را نمی توان اجازه داد.

اندرو تیت، فعال رسانه‌ای آمریکایی: در واکنش به بازداشت دوروف نوشت: مالک تلگرام بخاطر سانسور نکردن حقیقت دستگیر شد. آنها می‌خواهند همه اطلاعات را کنترل کنند. همچنین هشتگ «دوروف را آزاد کنید» در شبکه های اجتماعی در حال ترند شدن است.

نکته عجیب اینجاست که در پی ترند شدن اخبار تلگرام در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) این شبکه اجتماعی آمریکایی نمایش پست‌ها با هشتگ telegram را غیرفعال کرد

سقوط ارزهای تلگرامی / آمریکا پشت دستگیری پاول در پاریس؟

‌پس از انتشار خبر بازداشت دوروف قیمت ارزهای تلگرامی دچار سقوط آزاد شده اند. توکن تون با سقوطی بزرگ مواجه شده است. نان کوین نیز همچنان در حال ریزش است.

رئیس لیگ اینترنت ایمن میزولینا هم در واکنش به بازداشت مالک تلگرام گفت: دستگیری پاول دوروف در فرانسه ضربه ای به پروژه بلاک چین TON است که نمایندگان کسب و کارهای بزرگ روسیه در آن سرمایه گذاری کردند، یعنی تا حدی ادامه سیاست تحریم های ایالات متحده است.

واکنش مدیران تلگرام

مدیران تلگرام در واکنش به بازداشت رییس خود اعلام کرده اند که برای پس از دستگیری پاول دوروف از قبل برنامه‌ریزی و پلن‌های لازم را طراحی کرده اند.

به گفته مدیران تلگرام این اقدام توسط خود دورْف انجام و مدیریت شده است.

شورای توسعه تلگرام وعده داده است که هرچیزی که برای کارکرد بهتر این پیام رسان است را انجام خواهد داد.

کد خبر: ۳۰۱٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha