۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
یک هزار و ۴۲۰ واحد صنعتی کشور به مدار فعالیت بازگشت
وزیر صمت:

یک هزار و ۴۲۰ واحد صنعتی کشور به مدار فعالیت بازگشت

اردبیل- وزیر صمت گفت: در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای شناسایی واحدهای راکد و تعطیل محقق شده و تاکنون با اقدامات به عمل آمده یک هزار و ۴۲۰ واحد صنعتی راکد کشور دوباره به مدار فعالیت بازگشته است.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا رزم‌حسینی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای شناسایی واحدهای راکد و تعطیل محقق شده و تاکنون با اقدامات به عمل آمده خوشبختانه یک هزار و ۴۲۰ واحد صنعتی راکد کشور دوباره به مدار فعالیت بازگشته است.

وی بیان کرد: زمینه اشتغال‌زایی برای ۲۴ هزار نفر در این واحدها فراهم شده که این یک آمار قابل قبول و خوبی است و در استان اردبیل ۴۸ واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشته‌اند و زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان بیکار در استان نیز فراهم شده است که انجام این اقدامات عملیاتی و اجرایی شده و گام‌های اساسی در این زمینه برداشته شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: علی‌رغم این که وجود تحریم و تعطیلی واحدهای تولیدی سبب بروز بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی شده است، اما خوشبختانه واحدهای متعدد صنعت نساجی و تولیدات ام. دی. اف را راه‌اندازی کردیم و در معنای واقعی حمایت داخلی را محقق ساختیم.

رزم‌حسینی ادامه داد: ادامه فعالیت‌ها با همکاری مسئولان و دستگاه‌های اجرایی یکی از اولویت‌های اساسی است به طوری که با همکاری بخش خصوصی درصدد فعالیت مجدد واحدهای در حال رکود هستیم که زمینه اشتغال قابل توجهی را نیز میسر می‌کند و به همین دلیل نیاز است تا تمام سعی و تلاش خود را برای تحقق اهداف مورد نظر به‌کارگیریم.

وی بیان کرد: دستیابی به تحول اقتصادی و اشتغال در استان یک اولویت اساسی و مهم است که به همین منظور امروز واحدهای صنعتی یک هزار و ۳۸۰ واحدهای صنعتی با اشتغال‌زایی برای یک هزار و ۲۲۰ نفر در دستور کار قرار گرفته که در تحقق تحول اقتصادی و اشتغال استان نقش شایانی ایفا خواهد کرد.

کد خبر: ۷۷٬۹۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha