۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۱
توریسم ورزشی مزیت اقتصادی استان سمنان است/ عدم وجود برنامه مدون
یک کارشناس حوزه گردشگری؛

توریسم ورزشی مزیت اقتصادی استان سمنان است/ عدم وجود برنامه مدون

شاهرود- خالقیان، کارشناس حوزه گردشگری و فعال استارتاپی با بیان اینکه توریسم ورزشی مزیت اقتصادی استان سمنان است، گفت: اقدامات خوبی مانند ماراتون جنگل ابر و رالی کویر در استان برگزار شده اما هرگز با برنامه و مستمر نبوده است.

فرزاد خالقیان در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه توریسم ورزشی مزیت اقتصادی استان سمنان است، تاکید کرد: این استان به دلیل قرار گرفتن در نوار جنوبی رشته کوه‌های البرز و شمال دشت کویر دارای ظرفیت‌های عظیم گردشگری به خصوص در حوزه ورزشی است.

وی با بیان اینکه کویر استان سمنان خود یک ظرفیت عظیم برای گردشگری ورزشی محسوب می‌شود، بیان کرد: دو های صحرایی، رالی‌های اتومبیل رانی، اسب سواری بیابانی و ماراتون، ورزش‌های پروازی، موتور کراس، آفرود، کراس سیکلت، دوچرخه سواری کویر و ده‌ها رشته دیگر در این بخش می‌توانند توریسم این استان را به فعالیت و پویایی برسانند.

این فعال استارتاپ گردشگری بیان کرد: ما از ایده‌های نویی که در حوزه توریسم ورزشی باشد می‌بایست حمایت کنیم اما چون خودمان هم از این ظرفیت استان غافل هستیم هنوز ایده پردازی در این مورد نیز به وفور صورت نگرفته است در نتیجه برنامه‌ریزی در این حوزه صورت نمی‌گیرد.

خالقیان با بیان اینکه شمال استان سمنان مهد کوهستان‌های مرتفع و پربرف برای اسکی و رزشی های زمستانی مانند یخ نوردی و غار نوردی و … است، تاکید کرد: مدت‌ها است که اردوی ورزشی تیم‌های صعودی در شاهوار این قله بلند البرز شرقی برگزار می‌شد و حتی شهرداری تهران هم با درک اهمیت این کوه در آن کمپ کوهنوردی تأسیس کرد اما ما در درون استان قدر این ظرفیت را نمی‌دانیم.

وی با بیان اینکه ما نه تنها قدردان ظرفیت‌هایمان در استان نیستیم و برای احیای آنها برنامه نداریم بلکه به واسطه معدن در واقع شاهوار را تخریب هم کرده‌ایم، گفت: از این دست مسائل به وفور در سطح استان سمنان دیده می‌شوند که می‌توان به پساب‌های صنعتی در کویر نیز اشاره کرد که مجال را برای کویر نوردی از بین برده است.

این فعال گردشگری با بیان اینکه استان سمنان دارای ظرفیت‌های زیادی است اما برنامه برای استفاده از آنها وجود ندارد، بیان کرد: این برنامه ریزی را باید مسئولان انجام دهند تا از ظرفیت جوانان و فعالان حوزه گردشگری نیز بهره مند شوند اما برعکس سر راه این عرصه سنگ اندازی هم می‌شود برای مثال قرار بود موضوع غار نوردی در میامی به صورت قنات نوردی باشد اما هرگز به جایی نرسید و در حد یک ایده باقی ماند.

خالقیان با بیان اینکه برنامه مدونی برای توسعه توریسم ورزشی، درآمد زایی و اشتغال، مزیت اقتصادی و در نهایت آوردن ثروت به استان سمنان وجود ندارد، تاکید کرد: از سوی دیگر مسئولان ما نیز نگاه درستی به مقوله توریسم و به خصوص توریسم درمانی و ورزشی، عرفانی و ... ندارند و این باعث شده نتوانیم از این مزیت های اقتصادی بهره ببریم.

کد خبر: ۶۹٬۹۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha