۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
برداشت از میدان مشترک نفتی آذر در آینده نزدیک
مدیرعامل گروه اویک خبر داد

برداشت از میدان مشترک نفتی آذر در آینده نزدیک

منوچهری، مدیرعامل گروه اویک، از پایان موفقیت‌آمیز آزمون عملکرد تولید نهایی نفت‌خام در میدان آذر خبر داد.

به گزارش بازار، غلامرضا منوچهری گفت: با توجه به پیشرفت ۹۷ درصدی طرح توسعه میدان مشترک نفتی آذر، فاز نخست این طرح بزودی به بهره برداری می‌رسد.

منوچهری با تشریح آزمون عملکردی ۲۱ از ۲۸ روز تولید نهایی نفت‌خام در میدان آذر، افزود: در قراردادهای بیع متقابل، پس از پایان فعالیت‌ها، پیمانکار موظف است همه چاه‌ها و تأسیسات روسطحی را به مدت ۲۱ روز از ۲۸ روز در حال تولید قرار دهد. منوچهری گفت: بر این اساس، آزمون عملکردی میدان آذر، مطابق با مقدار هدف‌گذاری‌شده در چارچوب ویژگی‌های کیفی مندرج در شرح کار جامع توسعه این میدان، از ۲۴ آذرماه با تولید روزانه ۶۵ هزار بشکه نفت خام آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برداشت نفت از میدان مشترک آذر، اسفندماه سال ۱۳۹۵ با تولید روزانه ۱۵ هزار بشکه نفت آغاز شد، افزود: این رقم، سال ۱۳۹۶ به ۳۰ هزار بشکه در روز رسید و هم‌اکنون مقدار تولید این میدان مشترک به ۶۵ هزار بشکه در روز رسیده که بسیار مهم و تعیین‌کننده است.

مدیرعامل گروه اویک، هزینه‌های اجرایی طرح توسعه میدان آذر را یک میلیارد و چهارصد میلیون یورو عنوان کرد و گفت: بخش زیادی از منابع مالی این طرح از طریق صندوق توسعه ملی و بخش دیگر نیز از طریق شرکت سرمایه گذار و وام‌های بانکی تأمین شده است.

منوچهری، تعداد زیرپروژه‌های طرح توسعه میدان مشترک آذر را ۳۲ پروژه، شامل ۱۰ پروژه روسطحی و ۲۲ پروژه زیرسطحی برشمرد و گفت: حفر ۱۹ حلقه چاه، ساخت تأسیسات سرچاهی و ۸۰ کیلومتر خطوط لوله جریانی، احداث ۳۲۰ کیلومتر خط لوله صادرات نفت و گاز، احداث ۶۱ کیلومتر خط لوله انتقال نفت جدید و خط انتقال گاز که به واحد جمع‌آوری گاز دهلران ختم می‌شود، احداث ۲۹ کیلومترخط لوله انتقال آب به تأسیسات واحد فرآورش مرکزی و ساخت یک واحد پست برق از جمله تأسیسات ساخته‌شده در این میدان است.

کد خبر: ۶۵٬۹۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha