۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
افزایش ۳۰۰ تومانی قیمت دلار در بازار آزاد
گزارش"بازار" از داد و ستدهای ارزی در میدان فردوسی

افزایش ۳۰۰ تومانی قیمت دلار در بازار آزاد

نرخ ارز در بازار آزاد روز به روز افزایش می یابد

به گزارش بازار، قیمت دلار امروز در بازار آزاد به ۱۵ هزار ۴۰۰ تومان رسید این در حالی است که نرخ این کالا دیروز در بازار آزاد ۱۵ هزار ۱۰۰ تومان بود.

نرخ دلار بعد ازظهرامروز در صرافی بانک‌ها نیز برای فروش به مردم ۱۴ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام شده است که نسبت به روز گذشته با افزایش ۲۷۰ تومانی همراه شده است.

صرافی‌های بانک‌ها همچنین قیمت دلار را از مردم با قیمت ۱۴ هزار و ۶۵۰ هزار تومان خریداری می‌کنند.

قیمت فروش یورو نیز در صرافی‌های بانک‌ها امروز، ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شده است؛ همچنین قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۵و ۷۰۰ هزار تومان است.

صرافی بانک ها البته ارز را به هر کسی نمی فروشند و فروش این کالا با شرایط خاصی انجام می شود. در چنین شرایطی است که نیازمندان و یا به تعبیر دیگر متقاضیان ارز برای تامین نیاز این کالا مجبورند دلار یا سایر اسکناس های ارزی را از بازار آزاد با قیمت بالاتر تهیه کنند.

ارزی که قیمتی بالاتر از نرخ تعیین شده صرافی بانک ها دارد اما معامله بصورت توافقی انجام می شود.

در چنین شرایطی است که دلالان سود جو اکنون از موقعیت لازم سو استفاده کرده و تغییراتی را در نرخ ارز به سود خود انجام می دهند.

بانک مرکزی البته هشدارهای لازم را به خریداران ارز داده و اعلام کرده است؛ سرمایه گذاران بازار ارز بی گدار به آب نزنند چرا که نرخ این کالا به زودی در بازار کاهش می یابد.

بنابراین فعالان بازار ارز و یا سوداگران چنین بازاری باید منتظر سقوط آزاد قیمت ارز در صورت واکنش بانک مرکزی به افزایش نرخ ارز در بازار آزاد باشند.

کد خبر: ۶٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha