۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
آغاز آزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی؛ هفته آینده
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خبر داد

آغاز آزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی؛ هفته آینده

مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: آزمایش انسانی واکسن کرونا تولید محققان ایرانی هنوز شروع نشده است و در اواسط هفته آینده این مرحله آغاز خواهد شد.

به گزارش بازار، محمد مخبر در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) اخبار منتشر شده مبنی بر آغاز آزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی را که از روز گذشته برخی رسانه منتشر کرده اند تکذیب و تصریح کرد: ما مصر هستیم تا از ابتدا مر مقررات مرتبط با شیوه نامه ‌های بهداشتی جهانی و وزارت بهداشت و درمان را طی کنیم.

رئیس ستاد اجرایی امام(ره) که زیرمجموعه اش مسئولیت ساخت نخستین واکسن ایرانی را برعهده دارد و مرحله آزمایش حیوانی را با موفقیت پشت سرگذاشته است، افزود: هنوز آزمایش انسانی این واکسن شروع نشده است و داوطلبان نیز انتخاب نشده اند.

مخبر خاطرنشان کرد: البته بخش عظیمی از مردم به ویژه جوانان عزیز اعلام داوطلبی کرده اند اما انتخاب داوطلبان فرآیندی دارد و ابتدا تنها این واکسن روی یک نفر تزریق خواهد شد و بعد چند روز روی ۳ نفر و سپس کم کم روز ی ۵۶ داوطلب آزمایش می شود.

وی با بیان اینکه تمام امکانات این اقدام از قبیل متخصصان و مکان اجرای این آزمایش فراهم شده است، گفت: اواسط هفته آینده آزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی آغاز می شود و امیدواریم در مدت ۴ الی ۵ ماه آینده این واکسن در اختیار مردم قرار بگیرد.

کد خبر: ۶۲٬۳۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha