۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲
اروپا برنده نبرد جهانی کسب داده های صنعتی
داده های صنعتی و دیجیتالی در تقابل با یکدیگر؛

اروپا برنده نبرد جهانی کسب داده های صنعتی

رییس سیاست گذاری صنعت اروپا در روز گذشته از پیروزی اروپاییها در نبرد دست یابی به داده های صنعتی خبر داد اگر چه ممکن است آنها در کسب فناوریهای نوین و دیجیتالی ضعیف عمل کنند..

به گزارش بازار به نقل از رویترز، کمیسر اروپا و مسئول بازار اتحادیه اروپا اظهار کرد که داده ها و اطلاعات گسترده ای از میزان سرعت راندن اتومبیل تا مدت زمانی که یک ربات نیاز دارد تا محصولات بیشتری را در کارخانجات تولید کند،  هنوز استخراج  نشده است.

این مقام اروپایی در گفتگو با رویترز اظهار کرد که اتحادیه اروپا در دست یابی به داده های صنعتی پیروز بوده و اروپا وارد مرحله جدیدی می شود. نبرد برای دست یابی به داده های صنعتی هم اکنون آغاز شده و میدان اصلی نبرد اروپا خواهد بود.

کمیسیون اروپا با نگرانی از تسلط شرکت های آمریکایی و چینی مانند گوگل، آمازون یا هواوی و نگرش "laissez-faire" در اوایل دهه ۲۰۰۰، فشارهای نظارتی را برای محافظت از مشاغل خود در پیش گرفته است.  

laissez-faire  بیانگر این امر است که هرچه دولت در اقتصاد دخیل باشد، تجارت بهتر خواهد بود و به طور کلی اقتصاد لایزرز بخش مهمی از سرمایه داری بازار آزاد است.

گفتنی است که این مقام اروپایی قرار است در روز چهارشنبه داده های جدیدی را در رابطه با استراتژی هوش مصنوعی اتحادیه اروپا فاش کند.

وی خاطر نشان کرد که اتحادیه اروپا فرصتی بی نظیر برای پیروزی در مرحله بعدی انقلاب دیجیتال با محوریت برداشت، مدیریت و تجزیه و تحلیل داده های کارخانه ها، حمل و نقل، انرژی و مراقبت های در اختیار دارد.

گفتنی است که رویترز به طور انحصاری در تاریخ ۲۹ ژانویه گزارش یک پیش نویس ۲۵ صفحه ای را ارائه داد که اقدامات مربوط به ایجاد یک بازار واحد داده را نشان می دهد، که این پیش نویس می تواند هنوز هم قبل از ارائه ۱۹ فوریه در نظر گرفته شود.

این مجموعه شامل مجموعه ای از قوانین جدید است که شامل استفاده از داده های مرزی، قابلیت همکاری داده ها و استانداردهای مربوط به تولید، تغییر آب و هوا، صنعت خودرو، مراقبت های بهداشتی، خدمات مالی، کشاورزی و انرژی می باشد.

گفتنی است که از نظر برتون اروپا قاره صنعتی برتر جهان است. ایالات متحده بخش عمده دانش فنی خود را در آخرین مرحله جهانی شدن از دست داده است. آنها باید به تدریج و مجددا آن را بسازد و چین نقص های ارزش افزوده ای دارد که باید به اصلاح آن ها بپردازد.

وی با تاکید به این موضوع که اکنون همه نگاه ها به سوی اروپا می باشد،  بخش عمده ای از زنجیره ارزش صنعتی، از گروه های بزرگ گرفته تا شرکت های کوچک و متوسط، امروزه در اروپا مستقر می باشند.

کد خبر: ۵٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha